Ben je in de stopweek van de pil ook beschermd tegen zwangerschap?

Omdat je dan ongesteld gaat worden....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33.3K
Kimath
12 jaar geleden
Lees de bijsluiter eens, daar staat het in.

Het beste antwoord

Wanneer je de pil op de juiste manier inneemt, is de kans op zwangerschap uiterst klein. Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen.

Wanneer je de pil steeds op tijd inneemt, ben je voortdurend beschermd. Ook tijdens de stopweek ben je dan veilig. Soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan bij volgens mij alle anticonceptiepillen.
Ik weet niet welke je hebt, maar normaal gesproken moet dan kunnen. Kijk voor de zekerheid in de bijsluiter of vraag het even aan huisarts/apotheek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik al een jaar de pil en ben niet zwanger geraakt.dus ik neem aan dat je in de stopweek ook beschermd bent,alleen moet je dan weer op tijd beginnen met je nieuwe strip en geen 1 dag vergeten de pil in te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil de eerste 3 weken, dagelijks rond dezelfde tijd inneemt, ben je inderdaad in de stopweek ook beschermt. Niet vergeten om na de stopweek weer met dag 1 te beginnen, dus geen dagje 'rekken' voor bv. vakantie. Je kunt een cyclus wel veilig korter, maar niet langer maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de stopweek heb je je eisprong al gehad. EN is het eitje op zn retour zeg maar.Dus als je de pil goed hebt gebruikt de hele maand door, dan ben je gewoon beschermd tegen een zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Detail: bij pilgebruik heb je geen eisprong.
Als jij de pil volgens voorschrift gebruikt (LEES die bijsluiter), dan ben je de hele tijd beschermd, ook als je je onttrekkingsbloeding hebt (het is geen menstruatie).
De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong plaatsvindt, en als er geen eicel is, kun je ook niet zwanger worden.