hoe kun je het beste aangeven datje geen sex wilt?

ik ben 14 en heb een vriend die al sex wil maar ik vind dat ik daar nog veeeeel te jong voor ben.
verder ben ik gek op hem dus wil het om deze reden nu niet uitmaken

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon zeggen (naam vriend) sorry maar ik wil nog geen seks (reden) ik wacht.liever tot we een paar jaar ouder zijn. Je hoeft het niet gelijk uit te maken en als hij het uitmaakt moet je misschien even gaan bedenken of hij wel echt van je houd. Als je van iemand houd respecteer je elkaars gevoelens. Ik ben 15 en nog nooit seks gehad, mensen noemen me daarom wel eens, kinderachtig. Dat maakt mij niet uit ik wil gewoon nog even kind zijn, voor dat soort dingen heb ik nog mn hele leven.

je moet eerlijk tegen hem zijn, zeggen dat je vind dat je nog te jong bent maar dat je het niet om deze reden wilt uitmaken. je houd van hem, dat zeg je dus dat kun je er ook nog bij zeggen.

Zeg gewoon dat je er nog niet aan toe bent en dat je te jong bent. Dat je hem heel leuk vind en dat hij dit niet als afwijzing moet beschouwen maar dat (als het aan jouw ligt) jullie over een hele tijd nog heel en heel lang van dit plezier kunnen genieten maar nu nog niet.

Gewoon eerlijk zeggen. Als hij echt van je houdt is hij bereid op je te wachten. Nooit eerder sex hebben totdat jij en je vriend er SAMEN aan toe zijn. Als hij niet bereid is om op je te wachten moet je jezelf afvragen of hij het wel waard is.

je moet geen seks hebben als je dat nog niet wil ik ben nu 18, maar toen ik 13 was heb ik het voor het eerst gedaan. daar heb ik achteraf lang spijt van gehad, ik had niet door dat je daar ook echt klaar voor moet zijn en wist niet of ik dat wel was. als jij duidelijk weet dat je er nog niet klaar voor bent moet je het zeker niet doen, daar ga je ontzettende spijt vankrijgen. verder zoals gezegd: hij heeft dit te respecteren en als hij dat niet doet dan is de liefde voor jou van zijn kant niet voldoende.

Dat heb ik zelf ook meegemaakt. Gewoon eerlijk tegen hem zeggen dat je hier niet aan toe bent en ermee wilt wachten. Als hij blijft vragen en/of dwingen, kan je je gaan afvragen of het niet alleen om de seks draait... Dat was namelijk bij mij zo.

Gewoon zeggen nee. Je bent hem overigens geen uitleg verschuldigt, nee is nee, klaar.

Hoi meid, Als jij nog niet klaar voor seks bent en je jezelf er te jong voor vindt, dan gaat dat ook zeker niet gebeuren. Je hoeft niets tegen je zin in te doen + als je vriend merkt dat je geen plezier beleeft aan de seks, zal hij dat ook niet waarderen (en als het een goede jongen is, dan zou hij er ook niet ECHT van kunnen genieten als hij ziet dat jij het niet fijn vindt). Je wilt geen seks, dus dan kan je hem dat 'gewoon' uitleggen. Ik hoop dat jouw vriend een begripvolle en respectvolle jongen is en het begrijpt, maar daar ga ik wel vanuit, want anders zou jij er niet zo gek op zijn toch? Ik heb nog wat sites voor je gevonden: Bron 1: Ben ik oud genoeg om seks te hebben? Bron 2: Hoe mijn vriend(in) niet met mij om moet gaan (een paar voorbeelden): - overhalen om iets te doen als ik daar geen zin in heb - vertellen wat ik moet doen en laten - knuffelen of aan me zitten als ik dat niet wil Bron 3: Hoe mijn vriend(in) met mij om moet gaan (een paar voorbeelden): - respecteren - naar me luisten als ik mijn verhaal kwijt wil < ----- Belangrijk ----->Bron 4: Zeggen wat je wel en niet wilt, hoe doe je dat?!??: JE GRENS AANGEVEN: Zeg duidelijk 'nee' Draai er niet om heen Leg uit waarom je 'nee' zegt. Ga niet in discussie, maar blijf je 'nee' herhalen (hou vol) Zorg dat je lichaamstaal past bij wat je zegt (rechtop staan, de ander aankijken, niet lachen, duidelijk praten). Bijvoorbeeld: 'Nee. Ik wil nog niet verder gaan dan zoenen, dat gaat voor mij nog iets te snel.' Blijf 'nee' zeggen als de ander toch aandringt. Maak met je lichaamstaal duidelijk dat je het meent. Bron 5: De site 'stay in love' in het algemeen. Vind het een goede aanrader voor een meisje van jouw leeftijd (:

Bronnen:
http://www.seksenzo.info/informatie/Seks/30/113
http://www.stayinlove.nl/
http://www.stayinlove.nl/gebruiksaanwijzin...
http://www.stayinlove.nl/gebruiksaanwijzin...
http://www.stayinlove.nl/how-to-stay-in-lo...

Laat je niet opjutten door vriend(inn)en. Want alleen jij weet of je eraan toe bent. Dat voel je van binnen, en niemand kan daar iets over zeggen. Dat je vriend graag seks wil, is heel normaal. Zo zit een gezonde jongen/man in elkaar. Een meisje/vrouw heeft echter 'de rem', en zij zegt of 'het' doorgaat of niet. Dat blijft ook zo na 20 jaar huwelijk. Het is dus heel normaal, dat hij aandringt, en dat jij nee zegt. Gebruik het argument 'ik ben te jong' liever niet: want daar kan over gediscussieerd worden. Zeg gewoon:"Ik wil nog niet". Basta.

Aan sex moet je zowel lichamelijk als geestelijk toe zijn. Wellicht dat jouw lichaam er al wel aan toe is..maar geestelijk ben jij dat kennelijk nog niet. Ik zou het heel verstandig van je vinden als je dat je vriend gewoon vertelt.. En erbij aangeeft dat..als hij echt van je houdt..hij jou de tijd dient te gunnen die jij nog nodig denkt te hebben. Als hij begrip voor jou heeft èn jouw standpunt respecteert..kun je daaruit ook afmeten dat..ofwel of.. hij echt van jou houdt.. Gewoon praten dus en eerlijk zeggen dat jij jezelf nog wat te jong vindt voor sex.. Groet, Ton

Als hij echt om je geeft, respecteert hij jouw antwoord.

Je moet absoluut niet iets doen wat je niet wil! Zeg het hem eerlijk. Is hij boos? Als hij echt een leuke en perfecte jongen voor je is begrijpt hij het wil, word hij boos en dwingt hij je.. Zal ik het wel uitmaken, het is jouw keuss.. Toegevoegd na 1 minuut: En zeg erbij dat je van hem houd, en dat je hhet niet uitwil maken voordat, zeg dat hij ermee op moet houden.

Open kaart spelen en je niet gek laten maken. Je hebt sex en sex: aan elkaar zitten, kussen of met de hand bevredigen is iets heel anders dan orale sex of geslachtsgemeenschap. Doe wat je zelf wilt, er is maar 1 eerste keer en die moet heel speciaal zijn, wees zuinig op je lichaam want je kan de tijd niet terugdraaien. Zorg er voor dat je geen spijt krijgt! Als iemand geen geduld met je heeft kan je beter jouw aandacht aan jezelf besteden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100