ik krijg geen tampon in

ik heb het al met de kleinste maat geprobeerd toen ik niet ongesteld was en het lukt steeds niet en doet pijn. het lukt ook niet een klein beetje, gewoon niet .. is er wat mis ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het ook pas proberen als je het wel bent! Dan gaat het wat makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Het moet wel glijden natuurlijk, hoe vies je dat idee misschien in het begin ook vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten.
Kimath
12 jaar geleden
niet doen als je niet ongesteld bent! vind je gek dat het niet wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten dat...waarom een tampon inbrengen als je NIET ongesteld ben, het is juist bedoeld om te gebruiken als je wilt zwemmen maar je ongesteld bent....verder heeft een tampon dus geen zin als je niet ongesteld bent, behalve als je het lekker vind zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/tampon.92225
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet hem wél uit de doos halen hé ... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ps: Bij mij doet het ook pijn !

Antwoorden (8)

Waarschijnlijk ben je veel te gespannen als je de tampon probeert in te brengen en/of neem je een verkeerde houding aan.

Beste houding is om 1 been op een krukje te plaatsen. Probeer het vervolgens als je in een ontspannen mood bent.
12 jaar geleden
Probeer het anders met n inbreng hulsje! Dat gaat stuk makkelijker! En als je nog niet lang bent kan het ook lastig zijn! Probeer je compleet te ontspannen en gebruik zon inbreng huls!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is waarschijnlijk helemaal niks met je aan de hand, elke vrouw is in het begin aan het klooien met die dingen :-)
Je gaat beter als je wel ongesteld bent.
Lees de gebruiksaanwijzing van de tampons goed, die van ob is heel uitgebreid met tips over hoe makkelijk in te brengen, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat probleem ook gehad. Ik vond het ook wel eng eigenlijk maar uiteindelijk heb ik wat trucjes gevonden waardoor het makkelijker gaat.

Gebruik de tampon als je ongesteld bent, dan gaat het veel beter en anders gebruik je wat speeksel/glijmiddel of whatever. Wanneer het vochtig is, gaat het beter en doet het geen/minder pijn. Er kan ook een kind uit dus wanneer je ontspannen en wat vochtig bent, lukt het gemakkelijk.

Verder is het belangrijk dat je de tampon op de goeie manier inbrengt. Handige tip is om hem gehurkt in te brengen in de goeie richting (hoe je vagina vanbinnen loopt.) Als je de tampon eruit wilt halen, is gehurkt zitten ook een betere methode en kan je de tampon (ook weer de goeie richting, wat scheefjes dus) er zo uit halen.

Succes =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruikte eerst tampax, met een inbrenghuls. Dat helpt om 'm op de juiste plek te krijgen. En inderdaad je moet je goed ontspannen, dus diep en rustig ademhalen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet ongesteld bent is het stroever en gaat het moeilijker.
Tijdens het inbrengen kun je 1 been op de toiletpot zetten, of je zet je benen iets uit elkaar en je kantelt je bekken naar voren.
Voel met je middelvinger waar ie in moet, en gebruik vervolgens die vinger als liniaal terwijl je de tampon met duim en wijvinger inbrengt. Verder duwen met je wijsvinger.
Je kunt ook liggend oefenen op je bed, dan hou je het langer vol en ws wordt je dan ook rustiger.
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lukte mij vroeger de eerste keren ook niet. Toen kreeg ik van een vriendin ook de tip om het eens liggend op bed te proberen. Ik heb dat gedaan toen ik niet ongesteld was en alle tijd had. En het lukte ineens wel. Ontspannen helpt! Sindsdien had ik er nooit meer problemen mee en was ik van die stomme maandverband af! Succes!
het eerste stukje is pijnlijk, daarna niet meer. het gaat trouwens makkelijker als je ongesteld bent en niet zo gespannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vagina vochtiger maken met bijvoorbeeld water helpt. Ook is het handig om het met een natte vinger in te brengen.