ben verliefd geworden op 20 jr oudere vrouw en ook is ze mn leidinggevende. Ze is lief maar ik wil niet gekwets worden. kom net uit pijnlijke breakup

Sindskort ben ik uit mijn relatie gestapt. Na 8 maanden tobben, dubben en proberen. Kon ik niet meer verder. Mijn ex wilde vrijheid en doen waar ze zin in had. Ze heeft daarbij ons naar de filistijnen laten gaan. Ik werd depressief maar ik moest verder met mijn leven.

Ik ben sindskort overgeplaatst naar een ander afdeling. Mijn leidinggevende aldaar, daar kan ik het goed mee vinden. We praten veel en maken grapjes samen. Ik mag haar. Ik werk graag met haar samen. Ik hoor geluiden van diverse collega's die mij proberen te koppelen aan haar. Ze is ontzettend lief en zorgzaam. Alles wat ik miste in mijn relatie bij mn ex.

Er is helaas een incident geweest op de werkvloer en nu zijn zij en ik een beetje meer naar elkaar toe getrokken. We hebben contact na het werk. Echter praten we niet over het werk. We hebben het meer over het leven en hoe we in het leven staan. Eigenlijk zou je zelfs kunnen zeggen. We leren elkaar beter kennen. Wie wie benadert is niet duidelijk. Het komt van beide kanten.

Ik denk zelfs dagelijks nu aan haar. Ze is even op vakantie en ik mis haar gewoon. Alle symptomen van verkikkering op een persoon.

Maar ja. Ze is wel 20 jaar ouder dan mij. Ze is wel mn leidinggevende. Ze is gescheiden.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Moet ik rationeel blijven in deze en de situatie zakelijk blijven inzien. Moet ik de sprong wagen.

Is dit echte verliefdheid of ben ik psychosociaal belast door de relatiebreuk en projecteer ik een bepaald gemis op een persoon.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het leeftijdsverschil lijkt mij geen probleem. Dat ze je leidinggevende is ook niet ook al is dat niet handig; daar zijn oplossingen voor. Maar dat jij schrijft -dat zij lief en zorgzaam is en alles wat je miste in je relatie bij je ex- maakt mij een beetje wantrouwig. Is ZIJ het op wie je verliefd bent of voel je je aangetrokken door die eigenschappen die je bij je ex miste? Ik zou het nog een poosje aankijken zonder iets te ondernemen als ik jou was. Je moet eerst zeker zijn dat je over je ex heen bent en ook dat je gevoelens voor deze vrouw echt zijn en jij niet alleen maar naar haar toe trekt vanwege de compensatie die ze je biedt.

Hoe oud ben jij ? Kijk men zegt tegenwoordig dat leeftijd er niet toe doet maar er zijn grenzen,althans om een mening erover te hebben. Zo ken ik een stel die 33 jaar schelen en dat is toch wel bizar. Of 24 en 64 dat gaat ook gewoon TE ver maar ja het is niet verboden. Ik zou gewoon lekker je gevoel en je hart volgen en zien waar het uitkomt. Als jij je goed voelt zou ik ervoor gaan en je merkt snel genoeg of het komt omdat je je ex probeerd te vergeten. Succes man !!

Mijn advies: geniet van wat er nu is - de aandacht en je gevoel voor haar. Dat is wat er is. Een relatie met een collega is alleen niet handig (los van leeftijd) en al helemaal niet met je leidingevende. Op het moment dat het allemaal peace en vree is, is er niks aan de hand. Afgezien van de omgeving die natuurlijk van alles zal vinden. Maar wat als het uit gaat? Hoe zal het dan zijn? Je kunt elkaar niet ontlopen... Ik heb menig ex-collega stellen zien uitkijken naar een andere baan. Fijne dag!

Dat ze 20 jaar ouder is dan jij is an sich geen probleem (mits jij zelf boven de 18 bent). Dat ze je leidinggevende is hoeft ook geen probleem te zijn, mits je die werkrelatie beeindigt als de relatie serieus wordt, door bijvoorbeeld naar een andere afdeling overgeplaatst te worden. Dat ze gescheiden is is al helemaal geen probleem ; het zou pas vervelend worden als ze nog getrouwd is. Het enige probleem lijkt te zijn dat jij je vorige relatie / de breuk nog niet helemaal verwerkt hebt, nog niet zo sterk in je schoenen staat en je leven nog niet helemaal op de rit lijkt te hebben. Dat moet eerst allemaal goed voor elkaar zijn voor je je in een eventuele nieuwe relatie kunt storten. Het beste un je proberen het nog een paar maanden op zijn beloop te laten en in de tussentijd voor jezelf op een rijtje zetten wat je precies wilt en zoekt en nodig hebt. Past deze vrouw dan nog steeds in het plaatje, dan zou je kunnen verwegen er serieus werk van te maken. Je nu al in haar armen storten zou vermoedelijk niet resulteren in een wederzijds gelijkwaardige relatie. Het is en blijft een vrouw, dus als alle vrouwen zal ze een beetje last hebben van het Florence Nightingale-syndroom (zorgzame gevoelens voor wat beschadigd, kapot of zielig is) en dat kan er onterecht uitzien als verliefdheid, en is ook geen goede basis voor een relatie. Die fase moeten jullie beiden voorbij zijn voor je aan een serieuze relatie kunt werken. En daarvoor staat juliie verder niets in de weg, dus mijns inziens hoeft dat ook geen jaren te duren.

Op leeftijd staat geen liefde, trouwens ik ben 35, mijn man 56, en ben al bijna 13 jaar getrouwd. En ik voel mij nogaltijd goed bij hem. Trouwens als je echt verliefd word, kan je dat toch niet tegenhouden. En nee, ik vind dit zeker niet abnormaal, ik wens je veel succes!!!

het gebeurt zo vaak dat een persoon ouder is dan de andere. zoals ik het hoor ben je wel verliefd op dr , maar dat betekend niet dat je gelijk alles uit de kast moet trekken , laat het rustig zijn beloop gaan en zie wat er gebeurt. Nu is natuurlijk wel de vraag of zij ook verliefd is op jou. En als je minderjarig bent dan hebben jullie wel een probleem , want dan kan het niet

Het zou heel goed kunnen wat je als laatste schrijft! Aan de andere kant zou je haar misschien ook leuk vinden als je relatie niet over was gegaan. Het doet er eigenlijk niet toe; je vindt haar nu leuk toch? Maar het is wel je leidinggevende! Als je een move gaat maken, heeft dit gevolgen! Relaties op de werkvloer zijn in mijn optiek niet zo handig, vanwege wat er kan gebeuren als het misgaat! Je voelt je dan misschien ongemakkelijk op het werk en in het ergste geval moet je een andere baan zoeken. Als je dat niet erg zou vinden en dat risico wilt nemen, kun je proberen iets aan te knopen. Ik zou het nog een tijdje afwachten en als het niet overgaat, serieus nadenken over of je iets gaat proberen of niet. Je kunt er zo over denken; het leven is kort, probeer eruit te halen wat erin zit. (maar hou goed de gevolgen in de gaten!)

Och wat maakt het leeftijdsverschil uit. Je bent duidelijk verliefd. Volg je gevoel!

Jij mist iets in je leven en zij ook, als jullie daar beiden goed bij voelen, wat let je. De meeste relaties ontstaan op de werkvloer. Je werkt immers 8 uur per dag met elkaar. Zou er gewoon voor gaan als het gevoel wederzijds is!

Het leeftijdsverschil is hier niet het grootste probleem, ook niet dat ze je leidinggevende is. Je grootste probleem is het feit dat je nog niet weet of ze wel hetzelfde voor jou voelt als jij voor haar. Als dat niet zo is, en je maakt je gevoelens kenbaar, dan zou er van haar kant wel eens een reactie kunnen komen, waar je inderdaad erg door gekwetst geraakt. Als ik jou was zou ik alles rustig op zijn beloop laten. Wacht af tot er van haar kant enige duidelijkheid komt, dan kan je er voor gaan. Wat er in de toekomst nog kan gebeuren, dat weet niemand als hij aan een relatie begint. Je krijgt er nooit een gebruiksaanwijzing bij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100