Spiraaltje/buikpijn

Ik heb nu al 4 maanden een spiraaltje en als ik sex heb gehad krijg ik daarna altijd buikpijn. Is dat erg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.5K
Milajanss3n
9 maanden geleden
Wat had je toen moeten doen? Of wat had je ondernomen?

Antwoorden (4)

Je hoort een spiraaltje helemaal niet te voelen, dus ook niet door pijn na seks. Ik zou dus nog even teruggaan naar de dokter om de plaatsing te laten controleren.

Is dit trouwens vlak na plaatsing gecontroleerd, via een inwendige echo? Gynaecologen doen dit meestal wel, maar bij een door de huisarts geplaatst spiraaltje wordt dit wel eens overgeslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik heb geen echo gehad ik zal er naar vragen bij mijn huisarts
Daar zou ik wel mee naar je arts of een gynaecoloog gaan, want buikpijn is niet goed. Ik heb ook een spiraaltje gehad met hetzelfde probleem en moest hem laten verwijderen. Een goeie optie (want je gaat voor gemak neem ik aan) is de prikpil: je hebt er geen omkijken naar, het is eens in de 3 maanden een prikje in je bil (voel je amper).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, alleen traden bij mij de problemen pas na 1 jaar op. Bij mij komt er ook nog eens bij dat ik het heel erg voel tijdens de sex. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan, omdat ik bang was dat mijn spiraaltje niet goed zat. Ik bleek iets een verzakking van de baarmoeder te hebben. Mijn vriend komt daardoor extra snel tijdens sex tegen mijn baarmoedermond aan waardoor het voor mij en hem niet altijd even prettig voelt. Huisarts heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog.

De gynaecoloog heeft een inwendige echo gemaakt bij mij. Helaas bleek ze er niet aan te kunnen doen:S Lekker dan. Zit ik met de pijn tijdens en na de sex en voor mijn vriend ishet ook niet prettig. Gelukkig moet ik over 2 maanden nog een keer komen. Als ze dan verder niets voor mij kan doen ga ik denk ik over op de prikpil ofzo..

Ik zou even bij de huisarts om een doorverwijzing vragen. Bij een inwendige echo zien ze het veel beter. Het kan ook gewoon zo zijn dat jij een van de mensen bent waarbij een spiraaltje helemaal niet geschikt is. Sommige mensen hebben totaal geen klachten en andere mensen hebben heel veel fysieke klachten. Hopelijk heb je wat aan mijn info. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je advies :)
Het klopt niet
ik heb altijd het koperspiraaltje gehad en ik heb nog nooit buikpijn gehad , ik heb wel EN DAT HOEFT NIET BIJ JOU TE ZIJN ,DAT HIJ NIET GOED ZAT TERWIJL IK DAT NIET DOORHAD , EN BEN TOEN ZWANGER GEWEEST VAN EEN 1 EENEIIGE TWEELING.

SORRY VAN HOOFDLETTERS ,KRIJG ZE NIET UIT