Is er een risico als ik seks heb zonder condooms en mijn vriend komt niet in mij klaar?

Ik heb elke keer onveilige sex soms met condoom weet heb kans om zwanger te worden maar er kan toch niks gebeuren als hij niet in me klaar komt?

Toegevoegd na 10 minuten:
ik doe het soms veilig met condoom

ben 15 bijna 16

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
91.1K
Kimath
13 jaar geleden
Zeg, die stelde je net ook al..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie ze is 16 :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's niet te jong voor sex - maar wel te oud om niet te weten waar de kindjes vandaan komen en zeker te jong om moeder te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maarja, als je het huidige niveau algemene ontwikkeling op sexgebied ziet, (even afgaande op de vragen op GV) zijn de meesten er tegen hun dertigste vrees ik mentaal nog steeds niet aan toe......
Weer een moeder die een belangrijk stukje opvoeding heeft overgeslagen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik weet het, maar begrijpen doe ik het niet. In ' onze tijd' werd er juist heeeel veel aan voorlichting gedaan. Op teevee, op school EN thuis.
VOgens mij denken vee ouders nu dat kinderen ales we lweten omdat er zovee ' sex' op teevee enzo is, maar vergeten ze gemakshalve dat dat vaak helemaal niets met sex te maken heeft, hooguit met porno.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen van anale Sex kun je niet zwanger geraken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechtstreeks niet, maar ook daar zou ik niet 100 % op vertrouwen. Het loopt er niet meteen weer aemaal uit, en je weet nooit wat er in je broek en/of op het toiet allemaal nog aan kruisbestuiving plaats vindt de dag erna. En sorry, mijn L bijft steeds hangen ; moet mijn toetsenbord weer even uitblazen geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een leeftijd van 16 jaar aan sex doen is geen uitzondering.
maar als je jezelf hiervoor flink genoeg vind hiervoor is handig om eens verder te kijken naar WAAR je eigenlijk mee bezig bent, en dus wat de RISICO'S hiervan zijn en WANNEER er risico's zijn. (zucht) als je niet van poepmoleculen houdt, of je of over je kont denkt "exit only" is anale sex geen goede oplossing.
idd zit er toch nog een kleine kans van zwangerschap in op de manier (zie boven) je ouders hebben je rubbertjes gevonden op je kamer (andere vraag) dus je hebt wel. gebruik ze, ga aan de pil of een ander voorbehoedsmiddel. LuLLig van je toetsenbord Marleen :OP
hoop dat het weer is opgelost.
Kristal
13 jaar geleden
Jemig....
hoeveel meisjes zullen er inmiddels zwanger geworden zijn omdat ze dachten dat het zo wel kon,
en hoeveel meisjes hebben er inmiddels geslachtsziektes omdat ze toch al de pil slikten dus een condoom niet nodig was...
Ik had toch gehoopt dat meiden van tegenwoordig wat beter voor zichzelf zouden zorgen.
Wat denk je Oostblokker wat je gaat zeggen als je zwanger bent of een geslachtsziekte hebt?
" Nou ja, ik ben dan wel zwanger terwijl ik pas 16 ben, of,
ik heb dan wel een geslachtsziekte opgelopen maar ja... ik vind het nu eenmaal lekkerder zonder condoom... Oja, en mijn vriendje ook... duuus..." Jemig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ze dan tegenwoordig zeggen als ze op alle vlakken zo'n puinhoop maken ? "Ja, maar ik rook niet !".
Want DIE voorlichting is nog prima in orde, en daar worden van kleuterschool tot eindexamen miljarden in gestoken....
Een paar van die eurootjes weer in gedegen voorlichting steken lijkt me beslist geen overbodige luxe.

Antwoorden (13)

Voorvocht kan je ook zwanger maken

Toegevoegd na 41 seconden:
Altijd protectie, anders heb je echt veel kans op SOA's en Zwangerschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je dan niet zwanger zou kunnen raken is echt een fabeltje hoor!
Als jij niet zwanger wil worden dien je je altijd goed te beschermen dmv, pil, condoom of spiraaltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onveilige sex MET condoom ?
Ik denk dat je bedoelt zonder condoom.
Je kunt wel degelijk zwanger worden van het "voorvocht" dat een man produceert en ook soa's kunnen overgedragen worden op die manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je verrassen! Kan zomaar gebeuren dat je over negen maanden geboortekaartjes moet versturen....
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?

SOA's komen pas later aan het licht. Zit je daar op te wachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verklaart veel....
De kruik gaat zolang te water totdat hij breekt. As je regelmatig onbeschermde sex hebt (' voor het zingen de kerk uit' ) is de kans dat je na een jaar zwanger bent ongeveer 1 op 10, groter naarmate je vaker seks hebt dan gemiddeld eens per week.
Het is - naast vaginale spoelingen met cola - zo ongeveer de slechtste methode van anticonceptie die je maar bedenken kunt, om over de bescherming tegen soa's nog maar niet te spreken.

Als je dat wilt volhouden, zou ik dus maar eens beginnen met sokjes breien.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Vaginale spoelingen met cola ?? Nooit van gehoord LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was in mijn tijd erg populair. Flink schudden, en dan maar hopen dat je alles er weer uitspoelt. NOT.
(Heb het zelf overigens nooit geprobeerd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen idee ; ik gebruik helemaal geen cola, noch oraal, noch vaginaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord is verwijderd, maar idd het jonge moedertjes groepjes giegelt. Ik ben dan wel al oud in de ogen van een 16 jarige, maar was wel wat beter voorgelicht!
Kristal
13 jaar geleden
@ Marleen... als ze zowiezo al snappen wat "voor het zingen de kerk uit" betekent.... zucht, ik vermoed zomaar van niet, jij?
Je hebt kans dat je zwanger raakt.
Als een man opgewonden raakt krijgt hij voorvocht. In dit voorvocht kunnen spermacellen aanwezig zijn, als hij penetreert zonder klaar te komen in jou kun je dus ook al zwanger raken. Daarnaast komt het nog weleens voor dat een man zich te laat terugtrekt en dat hij toch in de vagina klaarkomt terwijl dat niet de bedoeling was. Het is dus absoluut geen veilige methode.
Je doet er verstandig aan om de pil te gaan gebruiken. Dit kun je eventueel met je ouders of je huisarts bespreken. Wil je niet dat je ouders het weten dan kun je de pil ook regelen via Sense. Sense is telefonisch bereikbaar via nummer 0900 - 402 402 0.
Het allerbeste is om de methode "double dutch" te gebruiken, dat houd in dat je de pil slikt én een condoom gebruikt. Op die manier ben je het beste beschermd tegen ongewenste zwangerschap en tegen SOA's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
me ouders zijn niet super streng maar ook niet echt bepaald vrij om over sex te praten als ik zei tegen me ouders dat ik sex heb zou ik de huis uit geschopt worden ik snap het wel aan de ene kant maar ik ga prikpil nemen ik vind lekkerder zonder condoom te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prikpil is een heel goed idee, die kun je namelijk niet vergeten en hij werkt 3 hele maanden.
Jammer dat je met je ouders niet goed over sex kunt praten, in dat geval kan de organisatie Sense een uitkomst bieden.
Enneh, ik weet dat het belerend klinkt en dat je waarschijnlijk geen zin hebt om dit te horen maar gebruik voor de veiligheid een condoom. Of weet je zeker dat je je partner voor 100% kunt vertrouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En niet alleen je partner: ook de ex van de ex van de ex van je partner. Of zijn jullie slim genoeg geweest om allebei een SOA-test te laten doen vóórdat jullie seks hadden?
Het is heel simpel:

*Iedere* keer dat een penis in jouw vagina komt zonder voorzorgsmaatregelen, loop je het risico om zwanger te worden. Voorzorgsmaatregelen als de pil en condoom maken dat risico veel kleiner, maar ook dan is niets 100% zeker.

En bovendien:

*Iedere* keer dat een penis zonder condoom in jouw vagina komt, loop je het risico een SOA op te lopen. Dus ik zou maar vast een afspraak maken voor een SOA-test als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort...bondig...volledig juist...plusje voor u ;-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt natuurlijk wat je zegt, en het is ook heel goed om te benadrukken dat ook betrouwbare anticonceptiemethoden niet 100% betrouwbaar zijn, maar je antwoord komt ook een beetje over alsof het weinig uitmaakt of je het veilig doet of niet, omdat je altijd kans blijft hebben.
Ik begrijp dat je dat niet bedoelt hoor, en ik heb ook gelezen wat je zegt over dat pil en condoom de kans veel kleiner maken, maar het kan wel een beetje die indruk geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik kan het niet mooier maken dan het is. Er bestaat nou eenmaal geen 100% zekerheid. Maar het moge natuurlijk duidelijk zijn dat het gebruik van voorbehoedsmiddelen uitmaakt. Véél uitmaakt. Vandaar mijn nadruk op het feit wat er kan gebeuren als je géén voorzorgsmaatregelen neemt.
Kristal
13 jaar geleden
De ellende is dat je door wat nonchalant te zijn in deze je hele leven kan veranderen. Door ziekte en/of een baby.
Dus duidelijkheid is hier geboden.
+1 Suzy!
Anecdote uit de tijd van de tweede wereldoorlog: mijn oma had al 6 kinderen en dat vond ze eigenlijk wel genoeg, ze had moeite genoeg om al die mondjes aan het eten te houden en lichamelijk werd ze er ook niet gezonder op, elk jaar 'n kind is een aanslag op een vrouwenlichaam. Dus bedachten opa en oma (beiden streng katholiek en met een gezond liefdesleven), dat er maar eens een voorlichtingspater langs moest komen. Dat was toch op het randje van zondig, want de pastoor mocht het niet eens weten. Maar de pater wist wel wat opa en oma moesten doen: gewoon vrijen, maar niet klaarkomen in de vagina.

9 maanden later kreeg mijn oma een tweeling.

Sindsdien wordt in mijn familie het spreekwoord 'Als je het spelletje speelt, kun je in de prijzen vallen' doorgegeven.

Mijn opa en oma leerden dit in de jaren 40 door schade en schande. Ik zou toch echt hopen dat we nu, 70 jaar later, met alle mogelijkheden van de wereld om ons heen om aan veilige seks te doen, niet meer zo naïef zijn. Je hebt hersenen, gebruik die dingen, ze zitten er niet voor niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje van mij
Kristal
13 jaar geleden
+1 Stippel!
Ja, in het voorvocht zitten ook al spermacellen. Van het voorvocht kan je dus ook al zwanger raken. Wat jij wil doen is voor het zingen de kerk uit en ik zou het je niet aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is altijd een risico, zelfs met condoom is het niet 100% veilig. Wel ruim 99%.

Een man kan "lekken" zonder het te weten en dat kan al voldoende zijn, natuurlijk is niet bewust klaarkomen al veiliger dan dan wel doen maar als je niet zwanger wil worden is het "terugtrekken" geen volledige garantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je aan de pil ?

toch kun je zwanger raken als je niet met condoom doet, want van voorvocht ( het vocht dat uit de penis komt voordat de jongen klaar komt) kun je ook zwanger raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet meer doen zonder condoom want ik had vaker gedaan zonder condoom en niks gebruikt en ik werd twee keer achter elkaar zwanger in een jaar heb nog geluk gehad dat ik een miskraam had gehad wat ik heel erg vind natuurlijk maar ik zou het met condoom doen want hoe langer je zo door gaat hoe sneller je zwanger raak geloof me eerste keer is die bij mij klaar gekomen en tweede keer was het voor vocht succes ermee
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
zat je toen aan de pil of niet?
Amadea
3 jaar geleden
Niks gebruikt beteken dus geen anticonceptiepil en ook geen noodpil geslikt. Als je aan de pil bent en die keurig volgens schema inneemt is er zo goed als geen kans op zwangerschap. Alleen heb je kans op een SOA.
als je seks hebt zonder condoom is de kans tot op 98 % dat je de gene of zelf zwanger kunt geraken