Hoe moet ik reageren op dit soort vragen?

Op nogal sexuele vragen waar ik soms ook geen biet van snap. Ik ben een beetje verlegen en weeet niet hoe ik daarop moet reageren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op welke momenten en welke vragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op momenten zoals dit moment, en dat andere staat in de beschrijving, ik ga de vraag niet citeren die diegene stelde.

Het beste antwoord

Als je niet wilt reageren, dan reageer je gewoon niet. Gewoon zeggen dat je hier geen antwoord op wilt geven.
Ik weet niet of het over deze site gaat of een andere situatie, maar op deze site sla je die vragen gewoon over :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over wat anders, hier op goeievraag sla ik ze over, maar daar zijn ze soms echt op mij gericht dus vind ik t een beetje onaardig van mezelf om niet te reageren...
Kimath
13 jaar geleden
Hoezo onaardig? Als je niet wilt antwoorden, dan zeg je niks.
Gewoon die mensen confronteren en vragen: waarom wil jij van alles weten over mijn sexleven? Is dat van jou niet interessant genoeg?
Zoiets :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh... Ik ben 11 ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.. ? Je gebruikt wel een vrij volwassen schrijftaal ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dan is het niet echt normaal dat mensen dat soort dingen aan je vragen! Daar hoef je dus ook geen antwoord op te geven, en als dit zich voordoet in het echte leven loop je gewoon weg als je geen antwoord wilt geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja weet ik, heel veel schatten mij op internet eerder 16 ofso dan 11 ;)
Kimath
13 jaar geleden
Als het iemand op internet is, zit er altijd een hele handige block knop als je niet met ze wilt praten :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jup, maar op mn ipod niet, het is wel een hele goeie optie ja ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of wacht, ik zie t al, block knop zit een beetje verstopt... bedankt! ;p
Kimath
13 jaar geleden
Gewoon negeren en over een ander onderwerp beginnen. Als je er niet op ingaat, is het niet spannend meer en stoppen ze vaak vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ook een hele goeie optie... maar ik denk dat ze er op terug gaat komen dan
Amadea
13 jaar geleden
@Marijke: besef alsjeblieft wel dat er ook mensen met nare bedoelingen op internet zitten. Die doen net of ze een meisje zijn van 16 jaar, maar ze stellen zulke ongepaste vragen omdat ze eigenlijk een man zijn en op zoek zijn naar een slachtoffer om dat te gaan misbruiken. Je moet NOOIT reageren op zulke vragen, en al helemaal geen adresgegevens bekendmaken! Wanneer iemand jou op zo'n vervelende manier blijft benaderen moet je die naam blokkeren. En als het toch verder gaat de politie inschakelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopelijk zit er *niemand * met nare bedoelingen hier op goeie vraag. Ik denk dat met de goede moderatie en de strenge regels mensen met nare bedoelingen afschrikt. Dus ook niet TE veel zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@amedea Dat besef ik me heel goed ja. Maar zo is ze lang niet altijd hoor, ze was melig...

Andere antwoorden (5)

Als je er niks van snapt, dan moet je ook niet reageren. En verlegen hoef je toch niet te zijn? Je geeft alleen maar antwoord op iemand zijn vraag, bovendien is dit op internet en ken je de mensen die het lezen niet eens ( waarschijnlijk )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat ik niet verlegen hoef te zijn, maar ik ben t dan nogsteeds, net zoals ik weet dat iets niet zo snel instort, maar dat 10000x tegen mezelf kan zeggen, rn dan nogsteeds hoogtevrees hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja... Ik weet ook niet hoe je daar vanaf kunt komen. Maar via het internet praat ik er wel meer over dan bijvoorbeeld op school. Dat zie ik niet bepaald als een positief punt over mezelf maar toch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha tuurlijk!
Als je zo'n vraag krijgt, glimlach dan en zeg " waarom wil je dat weten? "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is op internet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan hoef jij er toch niks mee?
Is natuurlijk afhankelijk wie de vragen stelt en in welke hoedanigheid. Zijn het leeftijdgenotes vriendinnen of uit je klas. Zijn het vragen welke beginnen met: heb jij wel eens....

Je kunt de vraag terugketsen met "Nee, maar jij?". Voor het overige, totaal negeren.

Zijn het echt heel close vriendinnen.... Gezamelijk DVD huren en heeeeeel snel doorspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die 3 jaar ouder is, echt aardig is ze verder, en ja t zijn van die vragen die daarmee beginnen, maar niet altijd.
Als je 11 bent, is het niet zo gek dat je er nog niet veel snapt en dat dit onderwerp je verlegen maakt.
Dus als mensen je in een gesprek iets vragen op dit gebied, zeg je gewoon: 'Daar wil ik het niet over hebben'. Als ze dan toch doorzeuren, dan zijn ze flauw bezig.
Sommige mensen zullen dan juist doorgaan, omdat ze denken dat het stoer is dat zij iets (dènken! te) weten dat jij nog niet weet. Maar als zij het nodig hebben er over op te scheppen, dan zijn ze net zo onzeker als jij, geloof dat maar.
JIJ bepaalt of je antwoord wilt geven op zulke vragen, en als je dat niet wilt, dan doe je het niet, klaar.

Wil je er meer van weten, dan kun je dit eens lezen: http://www.spreekbeurten.info/sv.html
Een spreekbeurt voor groep 8 over seksuele voorlichting, er staat heel veel informatie in waar je voorlopig nog helemaal niets mee hoeft, maar die je misschien een zekerder gevoel kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'dat is voor jou niet belangrijk' 'dat is niet jouw zaak en dat houden we ook zo'

of gooi het op een andere boeg en vraag wat terug

'waarom denk jij dat dit je wat aangaat
'denk jij nou echt dat ik jou dat ga vertellen'
'vind jij niet dat je nu heel brutaal bent'