Rood licht en prostitutie

Waarom word rood licht vaak met prostitutie in verband gebracht? Waarom is de kleur van het licht bijv. niet blauw of geel etc.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenwoordig nemen ze ook veel meer blauw ligt in de plaats van rood licht

Het beste antwoord

In rood licht, zien mensen met een blanke huid er veel mooier uit. Alle vlekjes en oneffenheden vervagen hierdoor. Dat is de 1e reden. De 2e is natuurlijk omdat het inderdaad zogenaamd de kleur van liefde en romantiek is...terwijl dit niets met prostitutie te maken heeft, wil men toch die "illusie" wekken door klanten te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij rood licht zie je oneffenheden in de huid niet zo goed. Hierdoor lijken de dames knapper. En rood is natuurlijk romantischer dan een witte lamp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, de meiden lijken mooier en de klanten lijken minder lelijk.
De kleur rood is warm, het wekt lust op. Rood doet het hart sneller kloppen, vurig, krachtig, passioneel, maar ook agressie, gevaar en dominantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekleurt licht gebruiken we bijvoorbeeld ook bij de slager om vlees beter uit te laten komen. Staat hier 1 goed antwoord heeftie nog een min ook!
Rood is in het westen de kleur van seksualiteit en prostitutie. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de westerse huidskleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rood is de kleur van seksualiteit en liefde, dus vandaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is door een verhaal in de bijbel, in het Oude Testament, van oudsher prostitutie met de kleur rood verbonden. Het staat in Jozua 2 (hier ingekort): Toen ze in Jericho waren gekomen, vonden ze onderdak bij een hoer, Rachab genaamd, bij wie ze wilden overnachten. Toen de koning van Jericho hoorde dat er die nacht spionnen waren gekomen, liet hij Rachab het volgende bevel geven: ‘Lever ze uit, die mannen die bij je zijn, want ze zijn hier om te spioneren. Rachab had de mannen naar het dak gebracht en ze daar verborgen onder bundels vlas. Ze woonde in een huis in de stadsmuur. Ze liet de spionnen langs een touw door het venster naar beneden zakken. ‘Probeer in de bergen te komen,’ zei ze, ‘anders vinden de achtervolgers jullie. Houd je daar drie dagen schuil. Ga daarna pas weg.’ De mannen zeiden: ‘Dan moet je dit rode koord aan het venster binden waardoor je ons hebt laten zakken, zodat wanneer wij deze plaats zullen veroveren jij en je familie gespaard blijven. Rachab liet de mannen gaan en ze bond het rode koord aan het venster.

Zo'n scharlaken koord was in het oude Oosten het uithangbord van prostitué's. Hetzelfde wat nu de rode lampen voor de rosse buurt zijn.
13 jaar geleden
roo is in de natuur nu eenmaal een verbonden met lust sex en voortplanting.