een vriendin van mij vraagt zich af of ze lesbisch is. omdat ze dit zich alleen al afvraagt, houdt dat meteen in dat ze dat is?

ze heeft niet echt een reden om dat te denken, ze vindt vrouwen wel mooi en als ze niet piekert voelt ze zich aangetrokken tot mannen. toch durft ze zich niet in het hokje hetero te plaatsen. nu had ik als vraag. als mensen hier last van hebben is het antwoord uiteindelijk dan ook dat ze toch homoseksueel zijn? of kan het ook gewoon onzekerheid zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het ligt allemaal niet zo zwart wit. Ik woon, leef en sex 45 samen met een andere jongen en ben van plan dat nog lang te doen, maar in mijn hart noem ik mijzelf geen homo, ook geen hetero, want ik val niet op mannen. Ik val alleen op mijn partner. Natuurlijk zie ik wel mooie jongens, maar geen haar op mijn hoofd dat ik daar naar bed mee zou willen.
Zorg dat je je vriendin steunt in haar keuze en laat ze haar weg zoeken. In principe val je op IEMAND niet omdat die persoon een penis of een vagina heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het is heel normaal voor mensen om ooit eens te twijfelen over hun seksualiteit. Vaak in de puberteit, maar soms ook op latere leeftijd. Bijna iedereen heeft dat ooit wel eens in meer of mindere mate. De uitkomst van die twijfel kan net zo goed zijn dat je erachter komt toch echt hetero te zijn.

Wel is het jammer dat je vriendin hier lást van heeft, dat ze erover piekert. Hoe reageer jij als vriendin daarop? Ik hoop dat je haar duidelijk maakt dat het voor jou in ieder geval niets uitmaakt of ze hetero, lesbisch of bi (dat kan ook nog!) is? Dat is namelijk vaak de bron van het piekeren, dat mensen zich afvragen of ze nog wel geaccepteerd zullen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, zij hoeft niet persee lesbisch te zijn.
ik vind vrouwen ook mooi, laten we eerlijk zijn, vrouwen zijn mooie verschijningen en ik ben echt niet lesbisch.
als zou je het een keer doen met een vrouw, dan nog ben je niet lesbisch.
en als we er nu vanuit gaan dat ze WEL lesbisch zou zijn, dat is dan toch ook geen ramp?
liefde is zoveel mooier dan haat, dus waarom we mensen toch keer op keer in hokjes plaatsen?