Hoe vaak heeft een Nederlander gemiddeld sex?

Dit naar aanleiding van een reactie bij een vraag dat een keer per dag gemiddeld het inimum zou zijn..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Ik kopieer letterlijk van het LiefdesLoket:

Frequentie seksueel contact
" Eenderde van de volwassen Nederlanders heeft nooit of hooguit één keer per maand seksueel contact, eenderde heeft meerdere keren per maand contact, en voor wederom eenderde is de frequentie meerdere keren per week. In overeenstemming met het feit dat de overgrote meerderheid van de contacten heteroseksueel zijn, rapporteren mannen eenzelfde frequentie van seksueel contact als vrouwen.

Voor het gros van de mensen speelt het seksueel gedrag zich af binnen een vaste relatie. Van de Nederlanders met een vaste relatie heeft een vijfde (19%) nooit of hooguit één keer per maand seks, ongeveer 40% heeft hooguit één keer per week seks, en een even groot percentage heeft meerdere keren per week tot dagelijks seksueel contact. In 1991 had een minderheid (8%) van de mannen en vrouwen nooit of hooguit één keer per maand seksueel contact, ruim eenderde (35%) had hooguit één keer per week seks, en ruim de helft (58%) had meerdere keren per week tot dagelijks seksueel contact. In vergelijking met 15 jaar geleden hebben Nederlanders nu dus minder frequent seksueel contact."

Of ze zijn eerlijker geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Gemiddeld genomen vrijen de meeste koppels 1 tot 2 keer per week, maar de frequentie neemt snel af naarmate de leeftijd stijgt. Zo vrijen koppels die reeds tien jaar samen zijn en twee kinderen hebben gemiddeld nog maar 1 tot 2 keer per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlanders bedrijven jaarlijks gemiddeld 115 keer de liefde. Dus in een maand 1-5
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder dan gemiddeld wordt opgegeven als antwoord bij enquêtes over dit onderwerp in elk geval. Op de en of andere vreemde manier schamen mensen zich er voor als ze moeten toegeven dat ze niet meer vrijwel dagelijks het dak er af n**ken.

En in het begin van een relatie altijd meer dan wanneer die relatie al een paar jaar loopt, en op jonge leeftijd meer dan op hoge leeftijd (om fysiek voor de hand liggende reden).

Over het algemeen kun je zeggen dat met de leeftijd en de duur van de relatie de kwantiteit afneemt, maar de kwaliteit toe.

Mannen praten er niet zo makkelijk over, maar vrouwen wel, en als je zo een heleboel verhalen naast elkaar legt varieert het seksleven van getrouwde stellen van enkele keren per jaar (maandelijks, tweemaandelijks) tot 1 a 2 keer per week, met uitschieters naar boven en naar beneden. Waarbij als ik zo om me heen kijk dagelijks niet per definitie een betere kwaliteit seks(leven) oplevert dan incidenteel. Integendeel zelfs.

Het minste vaak seks hebben mensen inde periode dat de kinderen klein zijn. Uiteraard, want dat is de spitsuur van het leven en dan heb je vaak wel iets anders aan je hoofd. En aangezien dat ook een kritieke periode voor je relatie kan zijn, zouden meer stellen gewoon af en toe de agenda moeten trekken of er in elk geval meer over moeten praten. Dat zou veel relatieproblemen schelen denk ik. Want veel mensen laten ook de algemene intimiteit wel eens schieten als het er toch niet van komt c.q. ze bang zijn dat het er weer van moet komen. En dat is natuurlijk doodzonde, want seks is maar een klein, maar wel heel belangrijk deel van een relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle leeftijdscategorieën meegerekend (je vraagt om een gemiddelde): 1 maal in de anderhalve week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat vind ik wel heel weinig , ik het liefst elke dag. nja soms paar x per dag. 1 x in de weeek is wel heel weinig,, en overdreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin van een relatie heel vaak, zo vaak mogelijk.
Later veel minder vaak, sommigen nog steeds 2 eer per week, anderen maar 1 keer per maand of nog minder.
Een minimum is er niet, zolang je er beide maar gelukkig mee bent is alles goed.

Toegevoegd na 19 seconden:
"2 Keer" dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nederlanders kennende krijg je hier nooit een goed antwoord op.
Je zou een "poll" kunnen starten maar zelfs anoniem geven Nederlanders zich niet "bloot"
Er is ook veel verschil tussen mensen en wat ze onder sex verstaan.
Als je onder sex alle sexuele handelingen verstaat ?
Is meerderde malen achter elkaar 1 keer sex ?
Als je sex hebt met meerdere partners is dat dan 1 keer sex ?
etc....
Wij krikken het gemiddelde wel aardig op maar dat komt ook omdat wij niet constant kinderen in huis hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk.Ik kan zeggen dat ik gemiddeld 1.1232876712329 x per dag sex heb gehad,het afgelopen jaar.Ik heb eens genoteerd hoevaak ik sex had in 1 jaar,en dat heb ik dan weer gedeeld door het aantal dagen een jaar heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms 1x per dag en andere dagen soms wel vaker.Mijn antwoord gaat alleen over sex met mijn vrouw...solosex niet meegerekend dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gemiddelde zal altijd een schatting blijven...
Ik denk dat je in deze niet naar een gemiddelde moet kijken.
Als je een partner hebt dan is het tussen jullie wat jullie samen hebben. Niet krampachtig gemiddelden proberen te halen of overtreffen. Lekker doen waar je je beiden goed bij voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit gelezen 2 á 3 keer in de week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk 2 tot 4 keer