Kan men bewijzen aanvoeren dat men het abortuscijfer naar beneden krijgt dmv. de huidige seksuele voorlichting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn wel aanwijzingen voor te vinden (zie het antwoord van Kimath), maar het is lastig meetbaar. Niet alleen gedegen (en tijdige) seksuele voorlichting is relatief nieuw, legale abortus is dat ook. En van wat er in achterkamertjes gebeurde met behulp van breipennen (abortus kwam uiteraard nog steeds voor) zijn er geen betrouwbare cijfers.

Het beste antwoord

Ik denk niet dat voorlichting het abortuscijfer naar beneden zal brengen.Ik neem aan dat de jeugd tegenwoordig wel weet waar de kindertjes vandaan komen,en toch gebeurt het wel eens dat iemand onbedoeld zwanger geraakt.Ze weten heus wel dat een condoom bescherming kan geven,maar vele denken nu éénmaal dat het hun niet zal overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zie de bronnen. Nederland heeft een heel laag aantal tienerzwangerschappen. Vooral in vergelijking met Amerika, waar amper seksuele voorlichting wordt gegeven, alleen informatie over seksuele onthouding.

Toegevoegd na 51 seconden:
Bij tienerzwangerschappen wordt vaak een abortus gedaan, omdat het heel lastig is om op die leeftijd al voor een kind te gaan zorgen.
13 jaar geleden
Ook als het gemakkelijker wordt om het kind te houden of af te staan, als "men" het minder verfoeilijk vindt om zonder partner een kind te hebben of met partner meer kinderen te hebben.