Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (12)

of je er veel energie mee verbrand, betwijfel ik
door lang nadenken verlies je even de concentratie en de enige val die je dan kan overkomen is van je stoel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar lang genoeg nadenkt val je vast wel af
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theoretisch wel want de hersenen gebruiken enorm veel energie. Maar op 1 een bruin broodje kun je al kilometers hardlopen laat staan op een gebakje! Het zet dus weinig zoden aan de dijk. Om af te vallen kun je beter stoppen met aardappelen en pasta eten. Vervang dit door zilvervliesrijst of notenrijst. Heeft mij erg geholpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!

Zolang je ondertussen dan maar niet een zak chip leeg zit vreten.

Verder bestaat er een theorie dat mensen zichzelf slank kunnen denken, en dat mensen zichzelf dik kunnen denken. Maar dat is misschien niet helemaal wat je bedoelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. zowel fysieke- als mentale inspanning kost energie.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hersenen wegen maar 2% van je totale lichaamsgewicht. (Bij gezond gewicht natuurlijk)

Maar je hersenen verbruiken wel 20% van de totale energie. Dus van denken val je wel degelijk af, mits je minder energie tot je neemt dan je gewend bent ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan waar je aan denkt. Als ik denk aan een reep chocola, dan kom ik alleen daarvan al een kilo aan :)

Zonder gekkigheid, van het denken an sich val je niet veel af. Je valt voornamelijk af door lichamelijke inspanning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen vallen van nadenken (van hun geloof) af.

Maar, ja, alles wat energie verbruikt helpt bij het afvallen, dus ook (na) denken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ik denk het niet ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet waarschijnlijk. De meeste energie verbruik je volgens mij toch bij lichamelijke inspanningen, bv hardlopen of fietsen. Natuurlijk verbruiken de hersenen wel energie, maar of dat nou merkbaar is in het verbrandingsproces weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt, als je wordt gecremeerd?
Jazeker, diep nadenken vergt veel energie, de hersenen gebruiken ongeveer 20% van de totale energie, ga je echt nadenken dan kan je dus letterlijk het weet op de kop krijgen.
Denk alleen niet aan eten, dan krijg je daar zin in en is je energie-inname mogelijk hoger dan de "winst "van het nadenken.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denken kost energie, vooral intensief nadenken.
dus ja, van veel nadenken verbrand je calorieën en als je het te veel doet val je af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding