Wort je agressief van gamen?

Zijn er mensen die andere mensen gaan dood schieten omdat ze te vaak schietspellen doen. En hoe vaak gebeurt zoiets?

een jaar geleden
in: Psyche
1.4K
Castle
een jaar geleden
Er is geen bewijs dat gamers mensen doodschieten in het echt. Zo ook dat porno niet leidt tot verkrachtingen. Het zal veelal het tegenovergestelde zijn.
Ritsuka
een jaar geleden
Computergames bestaan circa 40 jaar.
Hoeveel jaar bestaan er al oorlogen en ander geweld?

Antwoorden (2)

Zijn er mensen die anderen doodschieten en die ook nog gamen. Ja, die zijn er.

Is gamen de oorzaak van dat gedrag ?

Dat is heel heel zeldzaam. Wat veel vaker voor komt is dat mensen opgekropte emoties juist ontladen in een game. Onder de streep voorkomt deze uitlaatklep juist veel ellende.

Is het dan allemaal hosasana? Nee er spelen ook veel andere sociale problemen rondom gamen. Denk aan pesten, valsspelen, gokverslaving en eenzaamheid. Dit zijn echter ook problemen die zonder computerspellen in de maatschappij voor komen en niet sec daaraan gekoppeld kunnen worden.
Nee, Agressief worden ligt niet aan videogames en ook geen van TV.
Agressief worden zit gewoon in de genen van de mens, zelfs vikkingen en Romeinen waren agressief als ze oorlog hebben of plezier zoals gladiator, en zelfs de middeleeuwse mensen houden van geweld en martelen mensen voor plezier!
In de steentijd toen we nog apen waren, waren we al agressief als we van mening verschill hebben of vreemd gaan met andere man of vrouw, en is nu nog steeds in de mensheid! X3
Kijk maar naar de apen van nu, want die kunnen ook agressief zijn als ze ruzie maken.
een jaar geleden