Waar kan ik hulp vinden bij sociale angst en vinden van een baan?

Hallo,

Ik loop al enige tijd met een sociale angststoornis rond die het gevolg is van een PTSS. Ik ben al 2 jaar onder behandeling van psychologen, maar door onjuiste diagnoses en het beperkt aantal behandelingen dat ik krijg ben ik geen steek verder gekomen. Nu ben ik 24 en heb vorig jaar mijn bijbaantje laten vallen omdat ik te veel angstklachten had. Ik kon niet zonder angst omgaan met andere collega’s en er was geen ruimte om echt rekening te houden met personen met dit soort problematiek. Ik ben bijna afgestudeerd en zou eigenlijk graag een baan willen. Dat kan (eerst) een bijbaan of een soort werkstudentschap zijn zodat ik kan leren omgaan met de angst tijdens het werken. Het liefste wil ik een vaste baan zodat ik inkomen heb en ik een plekje voor mijzelf kan permitteren.
Weet iemand waar ik heen kan, bijv. een instantie die mensen met sociale angst helpt /begeleidt met het vinden van een baan?
Alle hulp is welkom.

2 jaar geleden
in: Psyche
1.4K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat en waar studeer je?
Antoni
2 jaar geleden
@Anna1997, heb je het probleem al eens besproken met je huisarts? Ik vermoed dat hij of zij jou hierover advies kan geven.

Antwoorden (1)

Bij uw gemeente. Heeft u geen uitkering en wilt u (weer) aan het werk? Dan kan uw gemeente u misschien helpen bij uw re-integratie. U schrijft zich dan eerst in als werkzoekende bij UWV. Daarna beoordeelt de gemeente of u inderdaad hulp bij uw re-integratie nodig heeft.
Er zijn re-integratiebureaus die gespecialiseerd zijn in het begeleiden van mensen met (angst)stoornissen.
SimonV