Hoe kun je neutraal kijken?

Hoe kun je neutraal kijken? Normaal vinden anderen dat ik met (glim)lachen arrogant ben en/of hen uitlach (wat niet het geval is) en als ik niet lach vragen ze gelijk of er iets aan de hand is/ernstigs. Hoe kijk ik 'neutraler', op straat of achter het stuur?

3 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
Hoe denk je zelf over jouw gezichtsuitdrukking als je die in de spiegel bekijkt? In de spiegel kun je een betere oefenen.
Ivana
3 jaar geleden
Wees jezelf. Laat anderen niet bepalen hoe je moet kijken. Als je bezig bent je aan anderen aan te passen, kan je iedere dag wel een ander gezicht trekken, afhankelijk van diegene die op je pad komt. Daar wordt je onzeker en ongelukkig van.
Las ooit een mooie spreuk: "Wees jezelf, zei ik tot iemand. Maar hij kon niet, hij was niemand!"
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Gewoon er niet te veel over nadenken gewoon doen wat je normaal ook doet.
Jezelf zijn is het beste trek je maar niks van die mensen aan jij weet het beter ;)
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik heb ook een 'resting bitch face', niks aantrekken van wat anderen zeggen.

Antwoorden (1)

Criteria voor een neutrale blik die objectief bepaald kunnen worden (zoals die voor pasfoto's gelden):

@ De mond moet gesloten zijn.
@ De mondhoeken mogen niet opgetrokken zijn (vreugde) of naar beneden hangen (verdriet).

Dan dient zich de vraag aan of iemand continu op dezelfde wijze kan kijken als voorgeschreven is voor een pasfoto.
Ik zou zeggen: niet aan beginnen.