Hoe een herinnering terug halen?

Mijn oma is nu bijna 6 jaar geleden overleden en ik weet dat ze mij een troetelnaam gaf maar ik kan me niet meer herinneren wat die troetelnaam was...
Ik kan me nog heel goed herinneren wanneer ze mij die troetelnaam gaf maar alleen de troetelnaam zelf weet ik niet meer. Ik zou deze heel graag terug willen herinneren.
Ik heb het al aan mijn ouders en opa gevraagd maar ook zij weten niet meer wat het was.
Ik ben heel wanhopig
Kan iemand mij helpen aub ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Mijn oma noemde mij prul. Daar hoef ik niet over na te denken, dat weet ik een halve eeuw later nog steeds...
Pieterke
3 jaar geleden
Probeer er niet meer aan te denken. Je hebt een grote kans dat dat troetelnaampje je dan ineens te binnen schiet. Zo niet, dan is dat toch ook geen ramp?

Antwoorden (2)

Onder hypnose kunnen mensen zich soms dingen herinneren die niet meer in het bovenbewustzijn zitten. Wellicht zit het nog ergens in je onderbewustzijn.
Wat kan helpen is alle letters van het alfabet afgaan. Begon het met a? Begon het met b? Etcetera...
Blijven denken aan die momenten waarop ze je die troetelnaam gaf tot het je ineens te binnen schiet... Misschien fluistert ze het je wel eens in. Ik hoop dat je het vindt. Laat het hier ook eens weten wat het was, ik ben benieuwd.
Zat je naam (Anke?) er misschien in verwerkt?
Succes.
3 jaar geleden
Je geheugen en je onderbewuste zijn rare dingen. Werken vaak niet op commando. Maar komt soms ineens op als je je in een situatie of op een plaats bevindt waarbij je onderbewuste denkt "O ja, ik heb al eens zoiets meegemaakt en toen gebeurde er dit". En helaas gebeurt het vaak niet als je speciaal op die plaats gaat zitten. Maar het komt zeker weer een keer terug, en waarschijnlijk heel onverwacht.