Hoe vaak per dag moet je normaal gesproken emoties ervaren/of is dit de hele dag door?

ik ben ongeveer 2 decennia geleden gediagnosticeerd met een psychische aandoening, mogelijk veroorzaakt door hersenletsel/enof dat er iets mis zou zijn met mijn neuro-transmitters. ik had(/heb) ook symptomen van emotionele afvlakking.
nu ben ik dus op internet enquetes aan het invullen en deze komen bij mij aanzetten met voor mij vreemde vragen. zo werd mij een merk van een winkel getoond en gevraagd welke emotie ik kreeg bij het zien van dit merk. maar mij ontbreekt dit dan. nu moet ik eerlijk zeggen ik heb eens gelet hierop en over een hele dag merk ik maar hooguit 50-100 maal een emotie op zijn hoogst. deze vallen meestal weer weg na enkele seconden. dit zijn vaak emoties zoals humor (bij het lachen om een youtube filmpje) of kortstondig bv angst (bijvoorbeeld als ik bijna zou vallen ofzo (uitglijden op het laminaat) of derg). is dit abnormaal ? moet ik normaal gesproken de hele dag door emoties voelen/ervaren ? of is dit per persoon verschillend ?
kan mij ook niet herinneren dat dit ooit anders was/heb het er ook nooit met iemand over gehad. dit soort onderwerpen komen normaal nooit ter sprake.

3 jaar geleden
in: Psyche
1K
Amadea
3 jaar geleden
Je hoeft helemaal geen reactie te hebben op een kledingmerk. Maar het zou wel kúnnen, bijvoorbeeld als een klasgenoot die jou pestte altijd dat merk droeg of als jouw vriend die nu ernstig ziek is dat merk bij voorkeur draagt. Het is maar net welke ervaring jij daarbij hebt.
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik voel eigenlijk nooit emotie bij een merk. Hooguit irritatie bij een vervelende reclame.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Nou ik word zo kwaad als ik de verse slagroomsoesjes van de Plus zie. €3,50 per bakje en er zit nauwelijks slagroom in. Terwijl die van €0,90 uit de diepvries wel slagroom bevatten en meer inhoud!
Ik voel mij dan opnieuw opgelicht en word weer boos. Niet herkenbaar dat soort emoties?

Antwoorden (2)

Nee je moet niet de hele dag emoties ervaren, dan zou je stapelgek worden (en dat is ook een emotie) Soms ben je blij soms verdrietig. Soms duurt het kort, gewoon blij omdat je de eerste vlinder van het jaar in de tuin ziet, en dat is in een minuut weer weg. Soms langer zoals wanneer je blij bent om iets wat staat te gebeuren of verdriet hebt om wat geweest is. En wat die enquêtes betreft, die kunnen rare vragen stellen. Ik heb er een tijd geleden ook wat ingevuld. Wat voelt of denkt u als je dit product (melk , kleding tv, noem maar op) in de winkel ziet. Nou ja ik denk hooguit dat dat toevallig op mijn boodschappenlijstje stond, of dat ik misschien een nieuwe moet hebben, maar verder gaan de emoties echt niet. Dus meestal kruis ik dan het gemiddelde maar aan
3 jaar geleden
Het is vrij normaal als je open staat voor diverse emoties. Emoties hoeven namelijk helemaal niet ingrijpend te zijn. Je reageert ongemerkt op gebeurtenissen met een glimlach of als het negatief is met een uitdrukking van afkeuring. Emoties komen en gaan en horen gewoon bij het leven. Met een positieve instelling heb je vaak blije emoties en ben je een blij mens. Als je een beetje negatief bent ingesteld zal je wat kritischer zijn op de gebeurtenissen om je heen. Laat de emoties over je heen komen en geniet ervan.