Hoe komt het dat sommigen toch zo vreselijk hechten aan een knuffelbeestje?

ik heb het zelf heel erg ik heb er een paar gevonden op zolder deze had ik al heel lang zeker wel 25 jaar maar als ik er aan denk dat ik ze zou verliezen dan wordt ik gek Dan denk ik dat ik chronisch depressief blijft en als ik ze in het verleden toch weg gedaan zou hebben dan zou ik nu het gevoel hebben of ik ze echt dump stank voor dank maar gelukkig godzijdank heb ik het niet gedaan en ik ga het ook zeker nooit nooit doen ik ben nu zelf 36
ik hou zo veel van dat ik ze mee neem in me graf als ik er niet meer ben

3 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
De sterkte van de hechting heeft waarschijnlijk te maken met je verbeeldingskracht.

Antwoorden (1)

Dat jonge kinderen zich erg hechten aan een knuffelbeest of -lap of zoiets is vrij normaal: het geeft ze veiligheid in een wereld die ze nog moeten ontdekken. Als je ouder wordt kun je met een zekere nostalgie terugdenken aan dit knuffelbeest, en hoe veilig je je erbij voelde. Mensen die depressief zijn hechten zich teveel aan spullen, misschien ook uit een behoefte aan veiligheid bewaren ze vaak teveel - tot in het absurde (zgn "hoarders") toe. Als je 36 bent is het wel een beetje vreemd om zoveel te houden van een knuffelbeest - het is geen "stank voor dank" als je ze weg zou gooien - zo'n beest voelt niets - maar zolang je er niemand kwaad mee doet is er geen probleem natuurlijk. Ik heb een ruim 55 jaar oude gehavende teddybeer in de slaapkamer staan - gewoon leuk! En: weggeven zou niet gaan: niemand wil zo'n oud en beetje vies beest hebben; weggooien kan ik niet over mijn hart verkrijgen.....
3 jaar geleden
mies1
3 jaar geleden
Ik heb ze allemaal bewaard dus ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen Ze stonden vroeger jaren op mijn kamer op gegeven moment heeft mijn moeder ze op zolder opgeborgen Ik was de afgelopen tijd bezig met oude filmpjes digitaliseren en veilig in cloud te zetten zodat de herinneringen van vroeger voor altijd en eeuwig heid bewaard blijven en daar stond ook op mijn verjaardag toen ik heel jong was dat ik de knuffel beestjes kreeg Ik heb ze dus weer van zolder af gehaald en op mijn kamer gezet