Hoe kan ik slecht gedrag ombuigen?

Sinds een jaar weet ik dat ik Diabetes Type 2 heb. Sindsdien gaat het eigenlijk redelijk goed met de suikerwaardes. Ik slik momenteel geen medicijnen meer.

Er is alleen aankomende tijd een bruiloft van mijn zusje. En ik als broer moet op de bruiloft vaak in de spotlight staan. Ik ben een passief levend iemand en ik heb dit laatste jaren nog nooit meegemaakt.

Door het gestress heb ik van de huisarts lorazepam gekregen. Daarbij gaat het met de voeding niet goed, ik heb een grote drang naar suiker. Drink soms 10 blikken redbull op een dag. Eet veel dingen met suiker, weinig met vet.

Ik wil dit gedrag niet en wil het ombuigen naar iets positiefs. De drang is alleen wel groot in deze periode. Is dit gedragen uberhaupt om te buigen?

3 jaar geleden
in: Psyche
2.5K
Pieterke
3 jaar geleden
Eric, het lijkt wel of je alle goede adviezen die je tot nu toe op je eerdere vragen hebt gekregen niet goed tot je door laat dringen. Je blijft ook steeds in je eigen valkuil trappen. Nu drink je weer 10 blikken Red Bull per dag. Je ruilt gewoon het ene slechte in voor het andere slechte. Je kunt zeker je slechte gedrag ombuigen naar goed gedrag maar jij hebt daarbij echt hulp van een psychiater of psycholoog voor nodig. De combinatie Oxazepam Red Bull is ook niet bepaald goed.
Erna55
3 jaar geleden
Ik weet nog welke vragen je de laatste maanden hebt gesteld.... en weer verwijderd. Je zegt nu dat je bloedsuiker al een jaar o.k. Is en dat je geen medicatie meer gebruikt. Alleen de bruiloft maakt je nu nerveus, zeg je.
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/genotmiddelen/vraag/682581/gevoel-benen-drinken-alcohol/
Pieterke
3 jaar geleden
moet zijn Lorazepam
Eric1993
3 jaar geleden
@pieterke, ik probeer het zeker wat hier als advies wordt gegeven. Ik kan alleen heel moeilijk tegen angst/stress. En de thuissituatie is ook negatief, ik word met mijn autisme niet begrepen dus ik sta er ook alleen voor. Al dit zorgt ervoor dat ik toch weer ga vluchten in dingen. Ik heb het met mijn huisarts besproken en zij gaf mij toen lorazepam om het elke keer 3 dagen te gebruiken met 2 dagen pauzes, zodat er geen tolerantie onstaat. Dat doe ik ook. Het is alleen dat het nu weer de behoefte naar suiker voor in de plaats komt. Ik heb ook zeker geprobeerd om het dagen gewoon te negeren, maar de drang is er gewoon.
Eric1993
3 jaar geleden
@Erna55 Klopt mijn bloedsuikers zijn al een jaar goed. Daarom heb ik ook mijn medicijnen af kunnen bouwen. Omdat de drang naar suiker nu aanwezig is, maak ik mij dus weer zorgen en wil ik dit gedrag op mijn eigen kracht ombuigen zodat ik gewoon zoals iedereen ben. Ik verwijder geen vragen, dat doet het moderatieteam.
Ritsuka
3 jaar geleden
Wat eet je verder op een dag? Wat gebeurt er als je meer eiwitrijke producten en vezelrijke groente toevoegt?
Red Bull is niet alleen suiker, maar vooral veel cafeine. Slaap je ook slecht?
tinus1969
3 jaar geleden
Zoek een therapeut of buddy die je steunt. Zodat je er niet alleen voor staat. Vraag dat ook expliciet bij de huisarts.

Antwoorden (1)

Het slecht gedrag kan je ombuigen door naast de Lorazepam GEEN Redbull te gebruiken.
De stoffen Taurine en cafeïne maken het effect van de Lorazepam ongedaan. De Lorazepam maakt je rustig en zo kan je alles beter accepteren en ben je minder gestresst. Daar komt bij, dat de taurine een zeer slechte invloed heeft op de suikerbehoefte van diabetespatiënten en juist de behoefte aan zoet zeer versterkt omdat het de insulineproductie van slag brengt. Door de Redbull (en dus de taurine) te vermijden wordt je rustiger door de lorazepam en wordt de ongeremde behoefte aan zoet verminderd. Praat er met de HUISARTS over; die heeft zeer waarschijnlijk een ander medicijn voor je.