Ik heb stoornissen van mijn korte termijngeheugenWat kan ik hier aan doen?

Als ik bijvoorbeeld iets moet doen of halen in de garage vraag ik mij daar af wat ik in de garage kom doen.Heel vervelend en onrustwekkend

3 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Erna55
3 jaar geleden
Wanneer je je zorgen maakt, bezoek je huisarts.
pdb
3 jaar geleden
Heb ik reeds gedaan doch hij zegt dat het een normaal verschijnsel is op mijn ouderdom (65) wat ik betwijfel.
Ivana
3 jaar geleden
Je denkt aan dementie, maar er kunnen zoveel mogelijkheden zijn, waardoor je (tijdelijk) dingen vergeet. Spanning op het werk, spanning thuis, oververmoeidheid, te veel zorgen, spanning door Corona en andere leefomstandigheden.
Maak je niet direct zulke grote zorgen, neem de tijd. Je zult zien dat het weer gewoon wordt als je leven iets tot rust komt.
Sterkte en blijven lachen. Ik ben 80 jaar, weet waarover ik spreek. :)
Amadea
3 jaar geleden
Wen jezelf aan om altijd even een notitie te maken. Je kunt bijvoorbeeld van die kleine post-it strookjes kopen. Weet je na het ergens naartoe gaan niet meer waar dat ook al weer voor was, dan is de aantekening lezen de oplossing.
ronron1212
3 jaar geleden
Hoezo normaal verschijnsel bij 65 jaar ga terug en vraag even verdere uitleg en een beter antwoord.
MarBet
3 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens en ik ben nog lang geen 65. Het verschijnsel op zich is heel normaal. Als je je zorgen blijft maken, hou dan eens bij hoe vaak dit je overkomt. Ga daarmee terug naar je huisarts. Die kan dan beter inschatten of dit te vaak gebeurt.

Antwoorden (1)

Wanneer dingen moeilijk worden onthouden door een beperking van het kortetermijngeheugen, dan kan er worden bekeken naar het soort geheugen dat het best werkt. Kan iemand beter onthouden wanneer het gezien wordt, of juist wanneer het gehoord wordt? Ofwel, is het auditief geheugen beter of is het visueel geheugen beter? Als is bepaald welk geheugen sterker is, dan moet dat zoveel mogelijk worden aangesproken om het kortetermijngeheugen zo sterk mogelijk te maken.
fremar
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@fremar wat is nu het antwoord?
Antoni
3 jaar geleden
Alleen zo maar knippen en plakken van tekst van een website levert zelden een goed antwoord op, @fremar!