Wat betekent een metaperspectief hebben op eigen ontwikkeling?

4 jaar geleden
in: Psyche
8.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/kunst-cultuur/taal/vraag/381399/woordbetekenis-meta-niveau-eenduidige-beschrijving/

Antwoorden (1)

Dat betekent dat je vanaf een afstand je eigen ontwikkeling beoordeelt, alsof je een ander bekijkt in zijn ontwikkeling. Dat is misschien niet makkelijk, maar kan wel nuttig zijn om je ontwikkeling (indien nodig) te verbeteren.

Ik kan me voorstellen dat je in de praktijk samen met iemand anders (een bekende of een professional, afhankelijk van de situatie) de vraag zal beantwoorden wat jij nu eigenlijk vindt van je ontwikkeling en wat je daarin nog zou kunnen verbeteren. Daarbij zal je dus moeten doen alsof je iemand anders beoordeelt die dezelfde ontwikkeling als jij doormaakt of heeft doorgemaakt.