Luistert een huisarts naar je voorkeur?

Als je op google een bepaalde therapeut bent tegengekomen, kan je dit dan tegen je huisarts zeggen dat hij je daarnaar verwijst? Of beslist hij dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.7K

Antwoorden (2)

Jij beslist naar welke therapeut je gaat. Jouw zorgverzekeraar beslist of de therapie vergoed wordt. Jouw huisarts kan wel een verwijsbrief uitschrijven voor welk soort therapeut hij de behandeling nodig acht, dus fysiotherapie, ergo-therapie, manueel-therapie etc. etc.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oke, thanks. Hoe weet ik welke therapie vergoed wordt? Ik heb alleen basisverzekering vgm..
Rieneke1
5 jaar geleden
Gewoon even bellen met je zorgverzekeraar.
Ritsuka
5 jaar geleden
Op de website van je zorgverzekering kun je het als het goed is vinden.
Ja jij kan de keuze bepalen alleen het is de vraag of je zorgverzekering een contract met die therapeut heeft anders wordt het niet vergoed.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zou die vergoeding niet iets te maken kunnen hebben Met wat voor polis je hebt?? Natura of restitutie? @ronron1212
ronron1212
5 jaar geleden
Nee een zorgverzekering heeft een contract met een zorgverlener of heeft dat niet. De hoogte van de vergoeding kan wel beïnvloed worden door de eventuele extra verzekeringen en of je gewoon basis hebt of een basis +