Kan je een puberale depressie hebben als je 18 bent?

Het is misschien een rare vraag, maar ik heb sinds een paar dagen depressieve gevoelens en gedachten. Ik had dit ook aan het begin van de puberteit. Nu vraag ik mij af: kan dit ook gebeuren aan het eind van de puberteit? Ik weet dat het over gaat, maar het zit mij wel dwars. Iemand die hierbij kan helpen?
Ps. Nee, een psycholoog is niet nodig. Ik kan hier prima zelf uitkomen. Ik heb het al eerder overleefd :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Haal dat puberaal maar weg, je kunt gewoon een depressie hebben.
Trek wel op tijd aan de bel als het erger word.

Antwoorden (1)

Waarom noem je het een puberale depressie?? Ons hele leven zijn er momenten dat alles zwartgallig is en dat je het even niet ziet zitten. Als het pas een paar dagen duurt, mag je niet eens van een depressie spreken. Noem het dan een dip.
Als je 18 jaar bent, ben je nog niet helemaal uitgebalanceerd. (Sommige mensen zijn dat hun hele leven niet. ) De meeste jongens zijn op 18-jarige leeftijd nog niet helemaal volwassen, dan mag je echt nog je slechte en wiebelige dagen hebben. Tenzij er meer aan de hand is zou ik zeggen: laat voorbij gaan. Volgende week zie je de zon weer schijnen!!
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik wist niet hoe ik het anders moest noemen. Aangezien ik het wél had aan het begin van de puberteit, dacht ik dat dit hetzelfde kon zijn. Bedankt voor je antwoord!