Hoe overtuig ik mijn vader (met problemen) ervan dat vlooien zich niet in 1 ruimte ophouden?

Het is namelijk zo dat bij ons in de woning (zoon & vader) een vlooienplaag woedde na de hittegolf recentelijk. Door korsakoff, mogelijk dementie en zijn alcoholverslaving is onze relatie al enigzins gespannen. Rentokill is na vermelden geen garantie te geven bij 1 ruimte gif hier geweest en zoals pa gewenst had mijn kamer laten doen. Nou is het zo dat ik hier echter nog steeds dagelijks schoon sta te maken omdat ik hem niet kan overtuigen van het gemak waarmee de vlooi zich verspreid.. Hij houd steevast vol dat het niet zo is, maar zijn zicht maar vooral waarneming is zwaar beïnvloed door dagelijks alcohol gebruik en 3 maal daags benzodiapinen. Ik begrijp dat het totaal plaatje een uiterst listige vraag maakt maar een beetje uitdaging hoort erbij toch! Voor alsnog hoop ik snel woonruimte te vinden maar zelfs al was ik hier weg zou ik het prettig vinden dat mijn vader deze niet verspreid zoals hij dat momenteel doet en ik mijn vader op kan komen zoeken zonder zorgen te maken over eventuele mee-reizigers en een uren lange douche.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is het mogelijk om zelf contact op te nemen met een bestrijdingsdienst. Die je opdracht geeft om het hele huis vlooivrij te maken. Mogelijk kunnen professionals wel doordringen tot je vader.

Antwoorden (1)

Je vader overtuig je niet. Helaas. Steek liever de energie in het aanschaffen van spuitbussen tegen vlooien. Flea Free bijvoorbeeld maar er zijn vele merken. Schaf 2 bussen aan (via internet het goedkoopste adres zoeken), stofzuig het huis, was dierenmanden en bespuit daarna alle kieren en naden in huis en ventileer. Je huisdier ook behandelen, eventueel met een pil van de dierenarts, dan vallen de vlooien er met een half uur vanaf. Ik heb veel gedaan afgelopen zomer om de vlooienplaag bij mij in te dammen, maar bovenstaand scenario hielp het beste bij mij.