Hoe heet de volgende oefening bij een psycholoog?

Goedeavond,

Ik heb een vraag over de volgende oefening welke mijn zus bij haar psycholoog gehad heeft vandaag.
Zij voelt zich na deze oefening erg goed in haar vel alleen weet zij niet hoe deze oefening heet.

Kan iemand mij vertellen hoe de volgende oefening heet?

Haar omschrijving:
eerst moest ik de dag beschrijven van de situatie met mijn moeder dan zet je je brein aan zegt hij dus wat voel je daar bij, wat deed het met mij, hoe voel ik mij op een slechte dag en wat wil ik bereiken.
aan de hand van oog oefeningen en daarna ontspan oefeningen en vragen, dat een paar keer herhaald daarna wat wil je hiermee bereiken weer oog oefeningen vragen beantwoord tijdens dat kun je nergens over nadenken dat lukt gewoon niet. Met die oog oefening zet je je rechter en linker hersenhelften tegelijk aan en delete je je systeem en echt hoor ben nog zen kan niet eens nadenken over hun voel me echt goed nu.

Het klinkt als een geweldige oefening en ik zou heel graag willen weten hoe deze heet.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Aanvulling: de oefening zou ook met het voorhoofd en de kin te maken hebben.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
jodyenboyke
5 jaar geleden
Klinkt als een bepaalde therapie, die alleen door een psycholoog gedaan mag worden. Dit kan je niet zomaar zelf doen! EDMR wordt ingezet bij trauma's o.a.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie jodyenboyke!
Als het inderdaad om een echte therapie gaat zal ik deze oefening zeker zelf niet toepassen.

Antwoorden (1)

Het komt mij over als een combinatie van NLP ((Neuro Linguïstisch Programmeren) en EMDR.(Eye Movement Desensitization and Reprocessing) technieken / therapie.