Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je veel verdriet voelt vanbinnen, hoe zorg je er dan voor dat je het echt kunt uiten?

Ik voel verdriet, maar in plaats van huilen wordt dit omgezet in spanning tot het moment dat het barst en die spanning dus te hoog is geworden. Pas dan voel ik het echt en intens. Hoe kan ik eerder bij mijn gevoel komen zodat t er ook uitkomt en ik niet de hele dag met zon beklemmend spanningsgevoel hoef te lopen. Huilen kan in sommige gevallen even opluchten, dat je weer even verder kan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
fremar
5 jaar geleden
Praat eens met de huisarts en vraag of eventueel psycholoog nodig is(gezien het aanslepen van problematiek)
Erna55
5 jaar geleden
Het onvermogen om emotie te uiten staat niet alleen.
Je gaf al eerder aan dat je aan een dysthyme stoornis leidt.
Daarmee kunnen we je niet helpen op gv.
Het is daarom zinnig om via de huisarts een verwijzing naar een psycholoog te vragen.
Amadea
5 jaar geleden
Inderdaad, dysthymie blokkeert het uiten van emoties. Dan heb jij niets aan tips hoe mensen die dat niet hebben hun verdriet uit kunnen huilen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb een bokszak hangen en ga daar flink tegen aan slaan en schoppen, dan raak je echt even wat energie en stresshormonen kwijt. Het helpt mij ook wel eens om het allemaal op te schrijven. Daarmee geef je het een naam, je uit het en je kan er vervolgens wat afstand van nemen. Het lucht mij vaak op, zeker in deze combinatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding