Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is het fysiek mogelijk om een bom in iemands hoofd te plaatsen?

Klinkt als een grap maar Ik vraag dit naar aanleiding van psychische problemen waarbij ik denk dat er een bom in me geplaatst is. Ik zoek duidelijkheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het plaatsen van iets (dus ook een bom) in je hoofd is niet onmogelijk. Maar dat jij dat niet zou merken, dat is vrijwel uitgesloten. De delen waar men zonder operatie bij zou kunnen (b.v. je neusholte) zijn gevoelig. Je zou onmiddellijk iets voelen zitten en last hebben van je ademhaling. In het scenario van een bom op een plaats van een operatie, dan is het goed te weten dat ook een operatie niet ongemerkt kan. Men zou door de huid heen moeten en dat levert altijd een wond op, welke je tijdens het genezen daarvan zéker op zou merken. Dan nog de psychische kant ervan: je bent bang dat iemand een bom in jouw hoofd zou plaatsen. Vraag jezelf eens af waaróm iemand dat zou doen ? Niet alleen "Waarom juist bij jou ?" maar ook waarom zou iemand zo'n moeilijke omslachtige methode gebruiken ? Als ze je iets aan willen doen, dan zijn er veel eenvoudigere en goedkopere methoden. De kans dat jij een bom in je hoofd hebt is nul ! Echt waar !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100