Hoe kan je nieuwsberichten over oorlog of oorlogsdreiging toch positief inzien (Lees beschrijving)?

Ik heb heel vaak als ik nieuwsberichten over oorlog of oorlogsdreiging dat het enorm lang in mijn hoofd blijft hangen. Nu zou ik aan jullie willen vragen, hoe gaan jullie daar mee om? Want het is best storend, want mijn concentratie gaat zeker achteruit hierdoor! En wat is bijvoorbeeld het positieve eraan? Ik was namelijk eerst erg positief, maar sinds er de laatste tijd zoveel berichten zijn over oorlog enz. ben ik niet meer zoals ik was!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Minder nieuws kijken. Zoek naar sites die positief nieuws melden

Het beste antwoord

Als drie jongens een oud vrouwtje beroven komt dat in de krant. Als 100 mensen een dag voor ouderen verzorgen en hun vrije dag daarvoor opofferen, lees je dat nergens. Het slechte nieuws heeft daardoor de overhand en dat is enorm frustrerend. Met golven rolt het je huiskamer binnen, alsof er nergens in de wereld meer Liefde te bekennen is.
Als je de hoeveelheid ellende die 'ze' je door de strot duwen te veel wordt, draai de knop om. Als je er iets aan kunt doen, doe dat dan. Ben je machteloos, laat het je leven niet verpesten, dat is zinloos.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je het beste zoveel mogelijk nieuws kan vermijden als je het je erg aantrekt. Dus niet naar het journaal kijken, geen krant lezen en de autoradio op stil zetten als het nieuws komt.
Wees niet bang om niet op de hoogte te zijn want groot nieuws krijg je toch wel mee. Desnoods lees je je alsnog in.

Hoe je vervelende berichten positief kan benaderen is door dankbaar te zijn dat je zelf niet in die situatie zit. Of door positief nieuws te googelen voor een beter evenwicht. Gewoon zoeken op ‘positief nieuws’, ‘positive news’ of ‘faith in humanity restored’.
Je kan ook proberen om je hoofd leeg te maken door iets met je handen te doen; tuinieren of knutselen.
Toegevoegd op 07 mei 2018 12:48: tekst