Hoe kom ik van mijn negatieve gedachten af?

Ik heb dit hiervoor nooit gehad, maar ik heb nu al een paar dagen dat ik allerlei gedachten krijgt. En die gaan over hoe slecht de wereld is, oorlog, dreigingen enz. En ik weet niet hoe het is gekomen! Heeft iemand een idee hoe ik het snelste hier van af? Want het is erg irritant want mn concentratie is door dat flink gedaalt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
2.1K
AnnBoo8146
6 jaar geleden
Ik adviseer je dit te bespreken met je huisarts. Hij kan je mogelijk adviseren.

Het beste antwoord

Wel raar maar waar bij mij hetzelfde... Zelfs s nachts als ik wakker word. Er zomaar vanaf geraken is mission impossible. We zijn allemaal met elkaar verbonden. Dus als er heel veel mensen. deze gedachte denken pik je dit op. vaak door de media die focust op slecht nieuws. En ook overheden maken mensen bang. Ik heb dus al hier en daar opgezocht hoe ermee om te gaan en vond dit:
- Aanvaard dat je deze gedachten hebt. Hoe meer je ertegen vecht hoe erger het wordt. Het ertegen vechten is denken.oh shit waarom.heb ik die gedachte ik wil ervan af oh nee nu denk ik weer negatief enz
-Zoek een positieve gedachte die je in de plaats kan denken. Iets waar je achter staat. Bij mijnis dat "Ik eer mijn gedachten. Ik kies voor lieffe en vrede. Ik ben zelf liefde en vrede. Ik zie overal liefde en vrede om me heen
Maar voor jou kan dat iets anders zijn.
-Doe dingen die je blij maken en je gedachten verzetten.
Het punt is dat er in de wereld evenveel vrede is dan onvrede. Door de media worden hersenen druppelsgewijs overtuigd dat we gevaar lopen. Daardoor focussen de hersenen ook hierop...op gevaar. Het vergt enige discipline om naar de andere kant de kijken...de kant van het goede. Bv kan je bij een uitkeringstrekker de media geliven en denken: niet werken is verhongeren...dik verdiend Of je kan denken Wat fijn dat we zo een goed sociaal systeem hebben..het kan me ook gebeuren dus ik ben dankbaar.l Al die haat en nijd die je leest in reacties op krantenberichten over bv vreemdelingen dat doet iets met de mensheid. Ik vraag me af waar liefde en mededogen gebleven zijn...Dus maak je los van die negatieve massa en denk vanuit liefde en dankbaarheid wat de anderen ook beweren.
liveisgreat
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schrijf je negatieve gevoelens op een stuk papier – en gooi het in de prullenbak! Voor wat meer rigoureuze actie kun je het papier eerst verwoed verscheuren of opproppen.
Klinkt misschien gek, maar zelfs volgens de wetenschap werkt het.

Door je negatieve gedachten hardop tegen jezelf te herhalen en te herhalen ontkracht je ze. Nog beter: piep of mompel ze, zeg ze met een zware stem of een bekakt accent. Of zing je gedachten op het deuntje van The Sound of Music of Vader Jacob.

Maak het zo belachelijk en absurd mogelijk en je gaat je negatieve gedachte gegarandeerd niet meer zo serieus nemen. Klinkt simpel, en zo simpel kán het blijkbaar zijn!

Het wordt tegenwoordig overal gepromoot – en niet voor niets: fysieke beweging is dé oplossing voor de meeste problemen die zich in je hoofd afspelen. Het is nu eenmaal bewezen.

De negatieve gedachtecirkel is daar een perfect voorbeeld van. Zit je vast in een bad trip? Maak een ommetje door de buurt (of bij voorkeur: in de natuur), doe een snelle yoga-sessie of ga voor wat cardio en trek je renschoenen uit de kast. Dit gaat het verschil maken, beloofd!

Voel je je belabberd en kom je maar niet van dat zeurende negatieve gevoel af? Neem een warme douche of – als dat niet haalbaar is op dit moment – zet een kopje thee.

Onderzoekers van Yale University hebben in 2012 ontdekt dat mensen minder negatieve gevoelens uit het verleden oprakelen wanneer zij iets warms in hun handen houden.
Emotionele warmte vervangen met fysieke warmte is eigenlijk wat je doet, maar het is een quick fix die werkt!

Een verandering van omgeving helpt je anders te gaan denken en zo uit je denkcirkel te komen. Sta op van je plek, en wandel. Ga de deur uit.
fremar
6 jaar geleden
Hoofd in de grond steken zoals een struisvogel.
Of een pilletje, begin van einde.

Wereld is niet slecht, de westerse overheden zitten diep in de schulden worden geregeerd door een zionistische valse suiker ooms die zich al zo eeuw achter jodendom verschuilt.

Schulden maken overheden afhankelijk en monddood, zoals elke overheid op de wereld weet dat de totale fatale vernietiging WTC gebouwen 1+2+7 9/11 wat er ook gebeurt is gecontroleerd zijn gesloopt. Wat enkele bedrijven op de wereld kunnen en maanden moeten voorbereiden. zie bijlage Tudelft lezing, betreft gecontroleerde sloop wtc1+2+7 op 9/11

Nog mooier NL heeft gedacht, korte termijn denken, mee te kunnen profiteren geraken hierdoor steeds meer in handen van de valse suiker ooms, met hun goedkope geld, of lage rente.