Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan je van de ene op de andere dag je emoties kwijt zijn?

Ik heb een heftige tijd achter de rug (verbroken relatie) met veel stress. Ik leefde net als iedereen vanuit mijn gevoel. Maar sinds een paar maanden heb ik ineens geen emotionele beleving meer. Ik leef als een zombie. Het leven gaat langs mij heen zeg maar. Ook geen schrikreacties meer, mijn hartslag verandert nauwelijks, behalve als ik een fysieke inspanning doe. Ik kijk nergens naar uit, beleef geen plezier meer. Ik weet dat het klinkt als een depressie, en ik krijg al een jaar hulp vanuit de psychologische hoek, heb een MRI gehad en daar is niks op te zien. Het wordt afgeschoven op 'overlevingsmodus' en 'zelfbescherming'. Maar helemaal geen emoties voelen geeft je leven een zinloos bestaan. Het lijkt wel of mijn lijf en hoofd niet met elkaar verbonden zijn. Of dat er een onderdeel in mijn hersenen niet meer functioneert. Ook slaap ik niet zonder slaappillen en dan zijn mijn nachten ook nog eens kort. Ik word nooit moe, ook al sla ik elke week wel wat nachten over omdat de slaappillen dan niet werken. Het lijkt wel of er iets kapot is gegaan in mijn hoofd.
Ik wil graag weer voelen. Al is het maar verdriet, pijn of een schrikreactie. Wie herkent dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb dit vaak gehad omdat ik niet wou voelen, maar heb dit toen zo lang volgehouden dat ik niet meer wist hoe ik moest voelen terwijl ik dit wel weer wou. Heb dit ongeveer al een jaar of 3 maar het begint nu minder te worden en het zijn nu alleen nog periodes waarin ik weer terugval in die gewoonte. Ik weet helaas niet hoe je weer moet voelen.. ik heb er zelf nietecht controle over maar ik hoop voor je dat jij die controle wel weer kunt vinden!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100