Ik heb het gevoel dat ik niet alleen ben en hoor gefluister, wat is dit?

Hallo,

Ik ben een meisje van 16 jaar oud, ik heb soms het gevoel dat ik niet alleen ben terwijl ik gewoon helemaal alleen ben.

Dan denk ik dat iemand achter me staat etc. Ook heb ik dat als ik bijvoorbeeld verdrietig ben of alleen ben heel erg deze aanwezigheid voel en dan lig ik bijvoorbeeld in de avond in me bed en heb ik het gevoel alsof er iemand naast me ligt en zijn armen om me heen doet dit had ik gister. Toen hoorde ik gefluister in me oor en ik kon het niet verstaan.

Dit gefluister heb ik niet dagelijks, maar wel 1x in de zoveel tijd. Het aanwezigheid voelen van anderen wel vaak. Het gefluister is wel heel erg duidelijk te horen, maar ik weet dus niet wat er word gezegd het is niet in een taal, maar t is gewoon bijvoorbeeld zo iets tssklbk ofzo idk hoe ik t moet uitleggen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
2.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
Je huisarts kan je helpen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi Anoniempje. De beste persoon voor jou op dit moment is volgens mij de huisarts. Dat klinkt misschien raar maar hij is de toegang tot verwijzingen naar allerlei hulp. Hij weet ook welke hulp jij nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn antwoord is als reactie herplaatst. Erg jammer Moderator want de reacties daarop zijn nu verdwenen en mijn advies was een direct antwoord op de vraag. Iig Anoniempje. Nee ik denk niet dat dit perse met stemmen te maken heeft. Dat wordt meestal anders ervaren, namelijk echt duidelijke hardop stemmen die alleen jij kan horen. Een psycholoog of psychiater is hier echt in thuis en kan dmv jou vragen te stellen wat verder erachter komen wat dit precies is. Maar de huisarts weet weer precies wie jou het beste kan helpen. Laat het je niet bang maken, er zijn veel mensen die meer ervaren dan wij op het blote oog zien en horen. Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat wanneer je het als naar ervaart, het een heel goed idee is om hier met iemand over te praten. Of dit nou je huisarts is of bijvoorbeeld een mentor op school waar je je prettig bij voelt. Ik kan me voorstellen dat je er tegen op kijkt hoor, maar zoals iemand hier eerder al zei, denk niet dat je alleen bent, er zijn heel veel mensen die meer zien of horen dan dat anderen doen.. dat hoeft absoluut niet altijd te betekenen dat je psychoses hebt.
hopelijk vind je snel een antwoord op je vragen. ♡
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn véél meer mensen dan jij denkt die dit soort stemmen horen en gevoelens hebben. Je huisarts zal niet vreemd opkijken als je hem of haar dit vertelt. Maak lekker een afspraak en vertel hoe je je voelt. Het komt goed. Het gaat voorbij of je leert er mee leven, zoals honderd duizenden mensen voor jou al hebben gedaan.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je last van Psychose, ik zou hiermee naar de dokter gaan.