Gat in trommelvlies door uitzuiger KNO arts, vlies was te dun, komt het weer goed?

Kort geleden gat in het trommelvlies gekregen, door zuiger kno arts.
Was dichtgegroeid, maar trommelvlies was te dun.
Heb gelukkig geen tinnitus, maar wel als je je hoofd voorover buigt met haarwasseb, de oorsuizen iets harder worden.

Is dit normaal?
Bij totale ontspanning, bijna geen oorsuizen.
Kan ook slecht tegen mensen die veel kletsen, dicht bij mijn oor, ook normaal?
Moet het nog helen?

Wie kan mijn vragen beantwoorden.

Ans

Toegevoegd na 20 minuten:
Zou een buisje krijgen.
Heb ik al jaren.
Nu door dat gat niet meer nodig.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1.7K
Rieneke1
6 jaar geleden
Eigenlijk zou je deze vragen aan je arts moeten stellen. Hopelijk heelt het weer met de tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt.
Na een week vage antwoorden gekregen.
Was nog zo kort geleden.
Het is een ingreep.
Rieneke1
6 jaar geleden
Dan zal je toch geduld moeten oefenen vrees ik.

Antwoorden (1)

Ik kan niet in je oor kijken. Van mij krijg je dus ook een antwoord met slagen om de arm.

Mijn ervaring met oorsuizen is dat, wanneer je er op gaat letten, het geluid harder lijkt te worden. Logisch ook, want je bent met je volle brein bewust aan het luisteren.

Wanneer je dan ook nog onzeker bent over de situatie, dan lijk je van allerlei verbanden te zien die er in werkelijkheid niet zijn. Zo werkt ons brein nu eenmaal. Mensen kunnen van een totaal ingebeelde ziekte zelfs ernstige klachten krijgen.

Mijn gevoel (!) zegt dat dat bij jouw haarnetje ook zo is. Je dénkt dat het zo is, dus vertelt je brein dát het zo is, waardoor je gevoel bevestigd wordt en je er nóg meer in gaat geloven.

Je zult het even tijd moeten gunnen en vertrouwen opbouwen. Waarschijnlijk zullen de klachten dan vanzelf verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor deze reactie sowieso.....