Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Te veel nadenken wat te doen?

Hallo, ik zal t probleem even uitleggen: ik ben Joost 16 jaar en ik heb erg last van dat ik te veel nadenken. Ik denk dan (meestal) aan mijn hart en hoe die klopt, dan ga ik mezelf inbeelden dat ie steeds maar harder gaat kloppen en dat gebeurd dan ook met hele nare harde steken. Ik heb die gedachten vrij snel en tegen Mn wil in. Wat kan ik het beste doen om hier vanaf te komen? En heeft iemand een site waar t zelfde probleem in word behandeld? Ik smoke vrij veel (maar heb het ook als ik helemaal nuchter ben) weet niet of t daar iets mee te maken heeft.
Alvast heel erg bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

1. stoppen met roken/blowen/smoken vandaag!
2. huisarts - gesprek - hulp vragen
3. so-wie-so naar buiten - bewegen - actief worden in een groep
4. sommige mensen denken, anderen blijven denken
5. zodra je merkt dat je te lang ergens over nadenkt, ga iets ..doen..

Fysiek bezig zijn elke dag is vaak het antwoord of dat bij jou ook zo is kan de huisarts je vertellen.

Maandag huisarts bellen en 'praatafspraak' maken (dubbele tijd). De huisarts kan je vertellen wat je precies wel en niet moet / kan doen. Luister goed naar dat advies, zelf googlen nee beter niet. Hou vol dit weekend: niet meer roken/smoken/blowen, hoe je het ook noemt.

Toegevoegd na 12 minuten:
Blowen en de nadelen : Aan blowen kleven een hoop nadelen. Hoe langer iemand cannabis gebruikt, hoe sterker de nadelen van het cannabisgebruik naar de voorgrond zullen treden. Zo worden onder meer de volgende nadelen onderkend:

-Blowen leidt tot afhankelijkheid. Je kunt er verslaafd aan raken.
-Blowen maakt moe en suf. Je onderneemt steeds minder.
-Blowen kost bakken met geld. Dit kan oplopen tot duizenden euro's.
-Met blowen verzaak je dingen uit je leven, zoals het niet afmaken van je studie.
-Blowen vergroot de kans op psychiatrische aandoeningen, zoals schizofrenie en depressie.\

Bron: meer informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding