Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wordt er bedoeld met mensen die 'patronen' zien?

Ik hoor dit wel eens op tv ofzo, maar wat moet ik me daar bij voorstellen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meestal wordt hiermee bedoeld dat mensen hebben geconstateerd dat bepaalde zaken vaker voorkomen dan zo maar één keer. Het gaat dan vaak om onverwachte, ongewenste en/of illegale zaken.

Als bijvoorbeeld wordt geconstateerd dat een jongere spijbelt van school, overlast veroorzaakt, vandalisme pleegt en wordt beschuldigd van andere kleine criminaliteit, kan men zeggen dat men een patroon ziet in het gedrag van de betrokkene. Het patroon dat men ziet is dan dat de betrokkene zich steeds opnieuw niet houdt aan de (maatschappelijke) regels. Dit is ongewenst en velen zullen vinden dat er maatregelen moeten worden genomen om het gedrag in de gewenste richting te sturen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
men ziet niet echt iets... het wil zeggen dat mensen verbindingen waarneme tussen sommige dingen zoals o.a. in speuracties door de politie. bepaalde dingen die met mekaar in verbinding staan daar de relatie met elkaar waarnemen maar dan alleen in hun brein en dus niet letterlijk echt "zien".
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding