Hoe noem je het dood gaan aan seks?

Hoe noem je het dat een persoon zich zelf bijvoorbeeld ophangt na de seks of seks wat als doel de dood heeft. Ik weet dat het een psychologische aandoening is maar de naam ben ik kwijt.

Toegevoegd na 43 seconden:
*psychiesche aandoening

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
6.4K

Het beste antwoord

Als je doodgaat doordat je tijdens de beoefening van je hobby , auto-erotische asfyxie (AEA) , kortweg WURGSEKS genoemd te weinig zuurstof binnen krijgt en je partner blijft je keel dichtknijpen op jouw eigen verzoek N.B. ... dan sterf je door verstikking door verwurging, niet met de intentie tot doden; per ongeluk dus.

Wurgseks, officieel ook wel auto-erotische asfyxie (AEA) genoemd, is een uiterst riskante vorm van seks waarbij de eigen keel of die van de partner wordt dichtgeknepen.

Soms gaat het om het spelen van een rol met macht, maar meestal gebeurt het dichtknijpen van de keel ---op verzoek--- van de partner.
Door het wurgen ontstaat een zuurstofgebrek in de hersenen, hetgeen tot een toestand leidt die op een lichte trip lijkt.

Deze erotische wurging is al eeuwen oud. Men dacht dat opgehangen mannen bij het sterven een (doods)erectie kregen (angellust) en zelfs leken te ejaculeren.
Omdat met niet besefte dat het niets te maken had met erotische opwindingen, maar enkel met druk op de ruggengraat en spierverslapping, begon men met verstikking te experimenteren en het zelfs aan te bevelen als medicijn tegen impotentie!

Deze vorm van seks -----wurgseks----- is levensgevaarlijk, zeker wanneer men dit doet zonder een betrouwbare, ter zake kundige en oplettende (speel)partner in dezelfde kamer.
Het precieze aantal doden door wurgseks is onbekend; in de VS zijn er jaarlijks ca. 250 à 1000 personen die door wurgseks om het leven komen.