Hoe kom ik van me schoonmaak tik af ?

Het is geen smetvrees

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
2.3K
Reddie
7 jaar geleden
Volgens mij is er niets mis met schoonmaken. Als jij het fijn vindt om dingen te schoon te zien moet je dat vooral doen.
Wat is het probleem?
Ivana
7 jaar geleden
Sommige mensen maken schoon omdat ze graag het overzicht over hun leven willen houden. Dat hoeft niet altijd verkeerd te zijn, maar is wel een uiting van het zoeken naar balans in het eigen bestaan. Helemaal niet verkeerd, behalve als het doorslaat, maar je zegt zelf dat dat niet aan de orde is.
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je je belemmerd voelt door de tic, dan kun je met de huisarts gaan praten.
Als je bv vaak met een doekje over het aanrecht gaat, dan is er niks mis mee.
Je kunt jezelf afvragen hoeveel tijd, energie en gedachten het je kost.

Het beste antwoord

Denk dat je hier best door een psycholoog geholpen kan worden,zeker om de onderliggende oorzaken bewust te worden.
fremar