Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe verwerk je verlies? verlies van vriendschap, het gemis van contact met iemand?

Je hebt contact (schrijven per e-mail) met iemand , al een tijd , en ineens "niets" meer .doodse stilte. gewoon geen reactie meer. Wat doe je dan, wat kun je doen? maar bovenal hoe verwerk je dit, dit gemis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier sluit ik me vooral aan bij visie Rieneke ;) Juist als via pc/fora/mails contacten lopen, kan je zelden inschatten wat en hoeveel er bij die ander ook gaande kan zijn, naast nog dat mensen zich op www ook vaak 'gemaskeerd' gedragen. Zodra in je of iemands hoofd onzekerheid, zwak zelfbeeld, achterdocht en nog meer gevoelens of emoties de overhand krijgen, kunnen gedachten ook 'een eigen en te groot leven gaan leiden'. Dan helpt meestal beste om OF fysiek iets te doen, OF een kleinere afleiding zoeken waardoor ( zoals ook wind of regen een straatje kunnen schoonmaken) OF op een buitens-huiselijke cursus te gaan ( in veel plaatsen is wel iets van vermaak, muziek, creatief ) te vinden of kiezen voor bv een vrijwilligerstaakje van 1-2 uur zijn en bij je past. Zo te zien kan jij je schrijvend prima uitdrukken en typen en misschien geeft je precies DAT een zetje waardoor ook deze gedachtencirkels minder worden? Woordje verwerking is meestal ook een "werk" woord ;) Tijdens andere bezigheden heb je ook nog alle kans dat 'zorgen of gemis; enz. mindert en zichzelf al oplost. Mocht er oorzaak zijn WAAROM of waardoor dit je zo triggert en vaak door een mindere ervaring in verleden, dan zou ik professionele hulp zoeken en bv EMDR proberen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100