Ik ben vaak bang, dat mensen stiekem over mij praten. Zou ik iets aan die gedachte kunnen doen?

Ja, het is nogal stom dat ik dat denk, maar ik kan die gedachtes niet van me afzetten. Ook krijg ik weleens de rillingen als ik me afvraag, wat mensen over mij denken. Ik zou dat allemaal heel vervelend vinden als het negatief was ofzo. Wat zou dan een helpende gedachte kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
3.3K
Erna55
8 jaar geleden
Jij praat vast over andere mensen. Zo zul je ook wel eens iets denken over andere mensen. Over sommige mensen denk en praat je positief, over anderen negatief.
Dit soort dingen doet iedereen. Wat maakt dat je het zo vreselijk belangrijk vind wat ze over je denken ?
ItisILeClerc
8 jaar geleden
Wees blij dat mensen stiekem over je praten, je wilt toch niet persoonlijk bij al die gesprekken aanwezig zijn?
Dan kom je nergens meer aan toe, hoor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eerst en vooral moet je je niet schamen voor deze gedachte. Ik heb zelf al zoveel absurde gedachten gehad, dat deze volkomen normaal lijkt :) ( als dat een geruststelling kan zijn )
Natuurlijk de vraag is, in hoeverre je hiervan hinder ondervind. Is het een gedachte die heel af en toe eens komt piepen in jou hoofdje of is het iets wat hardnekkig is? Zolang je jezelf er maar niet in verliest, dat is het belangrijkste. Iedereen is mooi op zijn manier. Liefs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mensen die zich afvragen hoe vrienden over hen denken zouden verbaast zijn als ze wisten hoe weinig "vrienden" dat doen.
Wees blij dat er mensen zijn die over je praten, dan wordt er tenminste aan je gedacht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Noepetote Men heeft altijd een onderwerp van gesprek nodig. Of dat nou het weer is of de wereldkampioen ... of degene die ... vul maar in ... o.v.e.r.a.l. praten mensen over... En wat is er mis mee dat alles besproken wordt? dat is de aard van het beestje . Als je dit een naar idee vindt , zou ik er toch maar snel aan wennen, want dit verdwijnt niet ... dit blijft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55 ''Jij praat vast over andere mensen. Zo zul je ook wel eens iets denken over andere mensen. Over sommige mensen denk en praat je positief, over anderen negatief.'' Ja, ik praat eerlijk gezegd ook weleens een beetje negatief, maar ik hou verder ook niet van roddelen ofzo hoor.... @Jodokus52
Zoals ik al zei: ik vind het ook heel stom van mezelf dat ik zo denk. Maar ik kan er ook niks aan doen, toch? Zo ben ik nou eenmaal...
Ivana
8 jaar geleden
Over iedereen wordt gepraat. Wat is daar erg aan? Ik ben de oma van de straat. Laatst zei iemand nog dat ze gisteren had gehoord dat ik ziek was geweest. Er was dus over me gepraat. Maar waarom niet, men was bezorgd of men had me gemist.... Fijn laten praten, heeft voor en nadelen, maar je wordt tenminste niet doodgezwegen, wat veel erger is.