wat kan je allemaal doen en eten om dopamine te verhogen in je lichaam?

Dopamine

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Erna55
9 jaar geleden
Waarvoor ? En waarom denk je dit nodig te hebben.

Antwoorden (1)

L-tyrosine en L-dopa zijn beide voorgangers van dopamine, kort door de bocht: als je daarvan meer eet, zul je dus ook meer dopamine aanmaken.

L-dopa is volgens mij niet vrij te verkrijgen, maar L-tyrosine zit in veel voedingsmiddelen.

Voedingsmiddelen rijk aan L-tyrosine

L-tyrosine helpt de bijnierfunctie door een teveel aan stress op de klieren te verlichten. Bronnen van tyrosine zijn de meeste vlees en groenten. Voedingsmiddelen met een hoog tyrosine gehalte zijn onder andere vis, kip, varkensvlees, volkoren granen, tarwe, haver, zuivel, avocado’s, bananen, peulvruchten, noten, en zaden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens zijn er ook veel medicijnen die de afgifte en heropname van dopamine regelen, maar ik ga er van uit dat je dat niet bedoelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Voedingsmiddelen met een hoog tyrosine gehalte zijn onder andere vis, kip, varkensvlees, volkoren granen, tarwe, haver, zuivel, avocado’s, bananen, peulvruchten, noten, en zaden.
Kortom, de schijf van vijf.