Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet waar ik meer kan vinden over Loebner psychologisch onderzoeker?

Loebner staat in mijn boek als onderzoeker naar antisociaal gedrag bij adolescenten. Hij stelt dat jongeren met antisociaal gedrag niet met autoriteit kunnen omgaan. Het omgaan met autoriteit is een van de zeven ontwikkelingstaken bij adolescenten naast het vormgeven aan veranderende relaties binnen het gezin.
Zorgdragen voor gezondheid en uiterlijk
Zinvol invullen van vrije tijd
vormgeven aan intimiteit en seksualiteit
participeren in onderwijs of werk
vriendschappen en sociale contacten onderhouden.

Toen ik op internet naar Loebner zocht vond ik een Amerikaanse industrieel bovendien activist voor vrije prostitutie, in elk geval het ontcriminaliseren ervan . Ik weet bijna zeker dat dit een andere Loebner moet zijn maar waar kan ik iets meer van hem vinden.

Toegevoegd na 9 minuten:
natuurlijk vast bedankt voor jullie reactie

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
786

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

R. Loebner heeft met Hay en Bartusch in Walgrave retrospectief onderzoek gedaan bij ouders naar jongens die wegens ernstige gedragsproblemen werden behandeld.
Maar in diezelfde bron wordt de naam ook een keer als Loeber geschreven.

R. Loeber levert een link in de goede richting op: http://www.psy.vu.nl/nl/over-de-faculteit/medewerkers-alfabetisch/medewerkers-i-l/r-loeber/index.asp#accept en die verwijst weer naar http://www.lifehistorystudies.pitt.edu/investigator/rolf-loeber-phd :
dr. Rolph Loeber die eerst in Amsterdam studeerde en daarna naar Canada ging. In het lijstje representatieve publicaties wordt antisociaal gedrag genoemd, dus ik heb zo'n vermoeden dat hij de gezochte persoon is.

Als je googlet op "Rolf Loeber, PhD" kom je veel meer over hem te weten.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Wat heeft degene die de negatieve duim indrukte dan voor reden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat vroeg ik me ook al af ... :s wat is er mis met jouw antwoord ?!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding