Kan je van een paar keer blowen dom worden?

Ik heb de laatste tijd het idee dat ik dommer ben geworden. Ik heb een keer of 5 in mijn leven geblowd allemaal na mijn 18de en ben bang dat het daardoor zou kunnen komen is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is nooit een link aangetoond tussen blowen en (het dalen van) je IQ.
Zelf heb ik bijvoorbeeld, terwijl ik al jaren regelmatig cannabis gebruik, twee universitaire studies af kunnen ronden; en velen met mij.
Laat je niet bang maken en volg je eigen wil.
Net als bij koffie, alcohol, suiker, et cetera geldt voor cannabis:
Geniet, maar consumeer met mate.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je alles gelooft wat die bangmakers je wijsmaken kun je wel dommer worden. Dat weer wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat je dom wordt van blowen is een fabeltje. Het zit allemaal tussen de oren;)

Het beste antwoord

Tuurlijk niet. Ik zou blowen niet gauw promoten, maar misschien is deze tegelwijsheid wel iets voor je:
'te' is nooit goed. ( Te veel, te hard, te vaak..enz.)..(Uitgezonderd te koop en te huur)
Een paar keer blowen.. maak je niet druk. Check je bron, dat helpt. Dit soort bangmakerijen worden meestal verkondigd door instanties die niet willen dat snel beïnvloedbare jeugd vast hangen aan deze middelen. Terecht natuurlijk.
En hoe meet je je eigen stelling dat je vermoedt dat je dommer bent geworden eigenlijk? Je bent onzeker en bang geworden. Maar dat hoeft echt niet na 5 keer blowen! Zou je nog eens overwegen om te blowen, doe het dan met mate, dan is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tevreden is ook goed;) maar dat is eventjes off-topic:0

Andere antwoorden (2)

Nee hoor allemaal fabeltjes. Geloof me of niet. Het is gezond om af en toe een blowtje te doen.. maarja mensen zullen hier wel niet blij mee zijn dat ik dit zeg maar het is wel zo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van blowen wordt wel gezegd: High for a night, slow for a month. De stoffen die erin zitten, kosten een maand (!) om volledig uit je lijf te verdwijnen.

Dat gezegd hebbende is het onwaarschijnlijk dat je door een aantal keer blowen permanent dom bent geworden.
Ten eerste verdwijnt het effect als de stof verdwenen is.
Ten tweede kennen je lichaam en je brein veel aanpassingsvermogen. Die gaan niet bij de pakken neerzitten.

Je schrijft over je leeftijd (18+). Ik neem aan dat je misschien van school naar werk aan het veranderen bent
Waarschijnlijker is dat je levensritme verandert. Je leeft en slaapt anders.
De vragen die aan je gesteld worden veranderen - de opdrachten op school kennen kant-en-klare oplossingen. Die bestaan minder in de wereld van het werk.
Daarbij worden je hormonen veranderd, en je brein verandert. De enthousiaste puber die strak stond van de hormonen, begint op een andere manier te denken.

Ik denk dat dat meer een verklaring is van je gevoel, dan dat je echt dom bent geworden.