hoe kan ik mezelf veranderen?

Ik ben heel erg materialistisch en geef meer om geld dan om mensen. Ik werk 6 soms 7 dagen per week . Ik kan niet hebben als iemand iets anders neerzet in me huis of legt een vork links ipv van rechts , ik wordt dan helemaal gek en kan gaan flippen. Mijn leven bestaat uit een aantal regels die ik streng volg. Wat moet ik doen zodat ik mensen als levende wezens kan zien ipv van objecten die me kapot willen krijgen???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Antwoorden (6)

Het is al positief dat je zelf in ziet dat je niet bent zoals een ander. Die realiteitszin maakt het voor je mogelijk dat je op de kritische momenten jezelf moet gaan beheersen. Dat werk is geen probleem, maar de dat glippen moet je gaan controleren. Voordat je gaat flippen adem een paar keer diep in en uit en Denk bij jezel: blijf kalm dat is de juiste weg. Als andere je kennen en ze merken je verandering dan krijg je complimenten. En dat is waar je het voor doet.
Complimenten versterken je zelfbeeld en brengen in een positieve vibe. Dat doorbreekt je vaste patroon en je zult merken dat mensen je aardiger gaan vinden. Als je dat nu weet vast te houden zal je merken dat je een leuker mens gaat worden. Dus stop flipping, fuck je regels en hou van jezelf zonder kritiek op alles en iedereen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraag hoe je jezelf kan veranderen, maar je wilt eigenlijk niets veranderen,
om te beginnen je eigen regels al niet.
Nou dat kan en dat mag. Dan laat je niemand in je huis toe, dan kunnen er ook geen vorken verkeerd gelegd worden.

Wat jij zult moeten doen, is toch op de eerste plaats aan jezelf werken.
Het zijn niet de mensen die jou kapot willen krijgen!!
Het zijn jouw eigen regels en jouw eigen manier van in de wereld staan,
waar je kapot aan kan gaan.
Waarom zou iemand anders zich iets aantrekken van jouw regels?
In je eigen huis mag je die bepalen en als anderen die lastig vinden dan blijven ze op een gegeven moment vanzelf weg.
Dus als jij mensen wilt leren zien als levende en sociale wezens, zul je zelf eerst sociaal moeten worden.

Ik raad je aan hulp te zoeken als je echt wilt dat er iets verandert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi dat je er iets aan wil gaan doen, ik denk dat je zelf ook niet happy bent,zoals je nu bent ,toch..... Doe wat je hart je ingeeft,niet wat de mensen willen dat je doet
Ik had daar ook last van. Totdat ik inzag dat ik eigenlijk niet van mezelf hield. Ik heb besloten om mezelf te accepteren zoals ik ben, en dit niet te laten afhangen van prestaties, geld en goed. Ik ben nu veel gelukkiger dan ooit. Wil je weten waarom je van jezelf mort houden? Lees het boek "de waarde van zelfrespect" , geschreven door Bruce Narramore. Een aanrader. Veel geluk gewenst. Je bent het waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt last van stress en een verkeerd denken.
De eerste stap is al gezet doordat je het beseft, veel mensen beseffen dit niet.

Het leven bestaat uit veel geestelijke principes door God ingesteld ( ik ben gelovig )
om gelukkig te worden. Zonder bepaalde principes lopen we vast.

Voorbeelden.
- Leer te geven zonder wat terug te willen, ga dit geleidelijk meer doen.
- Leer anderen te vergeven en ook jezelf te vergeven.
- Wees geen bemoeial, wel behulpzaam op verzoek.
- Stop jezelf en anderen op te jagen.
- Wees blij met wat je hebt of kan, en let niet op wat je niet hebt.
- Wees dankbaar voor de mensen om je heen en oordeel niet.
- Leer van de natuur en kleine dingen te genieten

Het Bijbelboek spreuken geeft levensinzicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Art1989,

Heb je dit allang of is dat ergens op de rit van je leven ontstaan, dat je materieel meer bent gaan waarderen dan mensen ?
Als je dit ook al had toen je kind was, zou je zeker eens bij je huisarts langs moeten gaan om erover te praten. Hij/zij kan je helpen de juiste mensen te vinden om deze dingen te veranderen of om te leren er anders mee om te gaan en meer inzicht in jezelf te krijgen.
Het klinkt een beetje autistisch, maar dat hoeft het niet te zijn natuurlijk... ik ben geen arts en ga je ook geen diagnose geven. Ook ga ik je niet zeggen hoe je het zou moeten veranderen, want misschien heb je daar meer hulp nodig dan men hier zo op het eerste oog kan inschatten.
Ik wens je veel succes toe in het leren veranderen. Probeer voor ogen te houden dat je een rijker leven krijgt met liefdevolle mensen om je heen, dan dat geld je ooit kan geven. Geld is handig om te hebben, maar zonder liefde en liefdevolle mensen in je leven, ga je innerlijk stuk. In de bijbel staat dat het niet goed is dat de mens alleen is en dat staat er echt niet voor niets.... je bent rijker met liefdevolle mensen in je leven dan je ooit kunt worden met tonnen op de bank !!

God bless
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je vraagt hoe je jezelf kan veranderen. het simpele antwoord is door je gedachten te onderzoeken en die te veranderen naar gedachten die helpend zijn in jouw situatie. die nieuwe gedachten moet je heel vaak herhalen in je hoofd (klinkt raar) maar daarna zal je onbewuste die gedachten gaan aanvaarden en je zal je ernaar toe gedragen.

je zou een paar video's kunnen kijken van Real Social Dynamics (rsdfreetour op youtube). of je zou naar een psycholoog kunnen gaan, die zijn gespecialiseerd in deze kwesties