wat is NLD en hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je niet verbale leerstoornis?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Non-verbal Learning Disorder dus.

Het beste antwoord

Een niet-verbale leerstoornis (soms ook NLD naar de Engelse benaming non-verbal learning disorder) is een neuropsychologische aandoening, een leerstoornis die in de jaren 70 voor het eerst werd beschreven door de Canadees Byron Rourke.
Soms worden antidepressiva voorgeschreven, maar een effect daarvan is niet wetenschappelijk bewezen. Veel personen met NLD kampen ook met een chronische vermoeidheid door de constante chaos die ze rondom zich ervaren. Medicatie zoals Ritalin of Concerta kan sommigen helpen om meer grip te krijgen op de wereld.Indien die medicatie aanslaat, heeft dit ook een positieve psychologische weerslag op de NLD-er.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antwoord op de vraag hoe kom ik er van af is dan: leer er mee leven, eventueel met medicatie en hulp/begeleiding. Er van af komen is niet mogelijk.

Andere antwoorden (1)

Het gevolg is dat een kind met NLD weerstand vertoont tegen het opnemen en verwerken van nieuwe informatie. Het is niet iets waar je vanaf komt. Je moet ermee leren omgaan. Ouders, leerkrachten en hulpverleners kunnen kinderen met NLD te helpen door oog te hebben voor het onvermogen van het kind en er rekening mee houden en gebruik te maken van zijn sterke kanten (goede verbale vaardigheden) om de ontwikkeling van de zwakke kanten te stimuleren.