Zijn er middelen om dromen te versterken?

Ik heb gelezen dat bij het gebruik van vitamine B6 dromen intenser worden. Klopt dit? En zijn er andere middelen die de droom intensiviteit versterken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb al ervaren dat het nemen van Bachbloesems ervoor zorgt dat je intenser gaat dromen. Bachbloesems kan je afstemmen op je persoon. Laat je niet de dure mengsels aansmeren die je hier en daar op internet vindt. Als je weet dat je maar 2 druppels nodig hebt in een klein flesje om effect te bereiken, kan je uitrekenen wat mensen verdienen die 20 € vragen voor een fles "heerlijk dromen" of dergelijke. Zoek op welke bloesem het best bij je past (meerdere kan ook). Neem een flesje van 100 ml. Vul dit met water (of ev. 3/4 water en 1/4 alcohol). Druppel daar van elk flesje 2 druppels in. Normaal gezien ga je dan korte tijd nadien intenser dromen. Indien niet, kan je eventueel meer druppels in het flesje doen en zien wat er gebeurt.
Kaneelolie zou ook het droomleven sterker maken. Je kan deze laten verdampen of aanbrengen op je slapen, ellebogen en knieën. Ik heb ervaren dat muntolie ook tot sterker dromen leidt maar weet niet of dit algemeen zo is.
Er is ook een boek over intenser dromen : "Leer te dromen: voor een intensiever droomleven en betere zelfkennis". geschreven door David Fontana.
Ik heb ook ervaren dat acupressuur dromen kan versterken, maar ook hier weet ik niet of het algemeen is.

Toegevoegd na 2 minuten:
over een verband tussen vitamine B6 en dromen is me niets bekend en ik vind er ook niets over terug op internet....
liveisgreat
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja in de natuurgeneeskunde zijn er kruiden die een bepaalde werking hebben. Silene capensis oftewel african dream root, bijvoorbeeld. Maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn en bij een experiment dit niet alleen proberen. In een smart shop of vitaminewinkel worden producten verkocht die in ieder geval toegestaan zijn in Nederland en zij kunnen je ook vertellen hoe je ermee om moet gaan. De voedsel en warenautoriteit houdt toezicht op de producten van een smart shop, en verbiedt middelen die de gezondheid schaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anti depressiva. Maar ik zou dit niet gaan slikken om dromen te versterken!