Ik kan niet goed plannen, ik vergeet mensen terug te bellen, ik heb schulden en ik snap niet wat er financieel fout is. Welke hulp heb ik nodig?

Ik ben volwassen heb een klein kindje, maar mijn leven is nog steeds niet op orde. Ik heb 8 jaar gedaan over een studie die ik niet afgemaakt heb. Ik kan niet goed plannen en plan heel vaak dubbele afspraken. Ik vergeet mensen terug te bellen en dan durf ik niet meer waardoor ik nooit meer bel. Ik ben met veel dingen tegelijk bezig, verschillende baantjes. Voor de baan die ik echt wil maak ik geen tijd. Ik lig thuis veel in bed, want ik ben moe. Van mijn vriendin krijg ik vaak te horen dat ik nooit initiatief toon.. en ze heeft gelijk. Ik overzie het niet, kan maar 1 ding tegelijk en dan is er altijd iets waar ik niet aan denk of wat ik vergeet. Het lijkt alsof de maatschappij te snel voor mij gaat. Ik heb schulden gemaakt, mijn vriendin helpt me met afbetalen en heeft overzicht, maar ik snap er niet veel van.. Ik weet nog steeds niet wat er binnenkomt en wat onze lasten zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.5K

Antwoorden (6)

Als jij er mee zit dan kan hulp nooit kwaad. Een psycholoog kan je helpen om het overzicht in je leven terug te krijgen. Maak eens een afspraak met je huisarts, hij zal je kunnen doorverwijzen naar een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk wel dat je hulp nodig hebt, misschien niet meteen van een psychiater, maar ga eens naar de sociale dienst. Die weten wel waar je terecht kan voor bijvoorbeeld het opzetten van administratie. Of neem eens contact op met stichting Humanitas, die kunnen je ook helpen
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
sociale dienst lijkt me niet de organisatie humanitas wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een plusje wat mij betreft!
Je hebt hulp nodig maar van een boekhoeder en huisarts
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het simpele antwoord op de vraag of je hulp nodig hebt is ja.
De vraag die je je eigenlijk zou moeten stellen is welke hulp.
Met alleen de hulp die eerder is genoemd kom je er denk ik niet.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het eens met alle genoemde opties, maar ik denk dat het belangrijkste ontbreekt, dit is namelijk dat JIJ als eerste jezelf een enorme schop onder je kont moet geven. Je hebt de verantwoordelijkheid voor een kind. Je kind neemt al op zeer jonge leeftijd jou gedrag over. Ga eerst eens na welk voorbeeld je nu geeft en vraag jezelf dan af of dit het voorbeeld is dat je wilt geven.
Als je van het antwoord overtuigd bent, pas dan is het moment om actie te ondernemen. Niet eerder maar zeker geen seconde later.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is vooral wat je zelf wílt. Want er zijn hulpinstantie genoeg te vinden, maar je zult er wel zelf aan mogen werken, anders kunnen hun ook niets. Dus wellicht zul je dingen aan gaan leren die niet helemaal je ding zijn zoals het nu lijkt, maar wat wel werkt. Soms moet je dingen afleren en dat is vaak nog moeilijker dan aanleren. Dus hoe graag wil je zelf verandering hierin? van daaruit is er hulp te vinden voor je. Dit zal niet in 1 week gaan en misschien is het even zoeken naar de juiste manier, maar het kán zeker. misschien heb je iets aan onderstaande link.
http://www.jouwhulponline.nl/?gclid=CPKLvsiR5LgCFcfJtAod8RUAeg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien heb je helemaal geen hulp nodig. In plaats van deze vraag op GV te zetten, had je ook rustig aan tafel kunnen gaan zitten om eens precies uit te zoeken wat je wilt weten. Haal de papieren erbij, leg alles netjes op volgorde, en bekijk wat jouw inkomsten en uitgaven zijn. Dat is juist initiatief tonen! Je weet wat je probleem is, je weet wat je wilt bereiken.
Hoe regel je op dit moment je afspraken? Probeer je alles gewoon te onthouden of schrijf je ze ergens op? (agenda, smartphone etc.) Ik weet niet hoe oud je bent, maar eigenlijk begint dat al op school. Door bijvoorbeeld je huiswerk plannen en het netjes op te schrijven. Eenmaal thuis kijk je gelijk in je agenda om te kijken wat jou allemaal te doen staat. Probeer dat eens. Neem des noods gewoon een los blaadje en plak die op de koelkast. Ik denk dat jouw vriendin je best kan helpen met het opstellen van wat simpele afspraken zodat jouw leven wat duidelijker wordt. Ook handig voor je kind, want die moet bijvoorbeeld op tijd op school zijn. Je kind krijgt later ook huiswerk, en het is fijn als hij/zij dat vroeg onder de knie krijgt.