Hoe schadelijk is een keer xtc te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
6.4K
liveisgreat
11 jaar geleden
als je het een keer wil proberen, raad ik je ten stelligste aan een dealer te kiezen "met referentie" of iemand met ervaring te raadplegen. er komt veel vuil spul op de markt

Antwoorden (2)

Na het slikken van XTC duurt het zo’n 20 tot 60 minuten voordat de effecten optreden. Na 4 tot 6 uur is de XTC uitgewerkt.

XTC gebruik kan tot oververhitting leiden, want het verhoogt de lichaamstemperatuur. Door de combinatie van XTC, hitte, lang dansen en weinig water kun je uitdrogen en oververhit raken. Oververhitting is een zeer gevaarlijk ziektebeeld dat moeilijk te behandelen is. Hoge koorts, toevallen, bloedingen door het hele lichaam, spierafbraak en nierstoornissen kunnen voorkomen. Afkoeling zoeken, zo nu en dan rust nemen en voldoende drinken (ongeveer een tot twee glazen water per uur) zijn belangrijk om oververhitting te voorkomen. Nog beter is het om isotone drankjes te drinken zoals AA of Isostar.

XTC gebruik kan geheugen, concentratie en stemming verstoren. De verstoringen zijn klein, met uitzondering van de effecten op het geheugen. De kans op hersenschade neemt waarschijnlijk toe bij een omgevingstemperatuur van boven de 20 gaden.

Bij eenmalig gebruik kan tot nu toe niet aangetoond worden of XTC leidt tot ernstige hersenschade. Toch worden bij beginnende gebruikers wel enige verstoringen gevonden. Mensen die gemiddeld 1,8 tot 6 pillen geslikt hadden, bleken:
- een mindere doorbloeding te hebben in bepaalde delen van de hersenen.
- slechter te scoren op testen die het kunnen onthouden van een reeks woorden meet. Op overige geheugen taken en aandachtstaken deden zij het niet slechter.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow dankjewel man goed andwoord!
Als je aan het gebruiken bent is het verstandig om veel (water! Géén alcohol) te drinken met het oog op oververhitting. Neem een kauwgommetje in je mond tegen het bijten op je wangen en het knarsetanden. Dit doe je automatisch omdat die plek de meest zoete plek in je mond is, door zoetigheid neemt je space af en 'ontnuchter' je weer (een beetje). Door de serotonine die in een keer zo heftig vrij komt krijg je een lekker gevoel, wil je dansen en lief zijn voor de hele wereld.

Als je space uitgewerkt is, kun je je voorbereiden op de hel want t is niet fijn.. De serotonine is op, serotonine is je 'geluksgevoel' en je moet dan nieuwe aanmaken. Je zult zéker de eerste dag vergeten waarover je het hebt op dat moment. Je gaat sowieso aan de schijterij. Je bent rillerig. En mensen gaan het zien aan je ogen, als je ongeluk hebt zien mensen het nog 3/4 dagen, helemaal mensen die zelf gebruikt hebben. Als je naar een feestje bent geweest kun je het gevoel hebben dat de muziek in je hoofd maar door en door gaat. Ik ben zelfs wel een paar keer flauwgevallen op dit soort dagen. Ik neem persoonlijk altijd een valiumpje zodat ik kan gaan slapen, mijn mond herstelt van blaren en ik redelijk klachtenvrij wakker wordt 's avonds.

Ik heb een tijd flink veel harddrugs gebruikt, dat is ongeveer 2/3 jaar geleden. Het enige waar ik last van heb en wat ik zou kunnen linken aan mijn harddrugs gebruik is dat ik af en toe last heb van mijn evenwicht, maar dit is echt zélden en overtuigs dat het daarmee te maken heeft ben ik ook niet. Als je een keer een pil neemt denk ik dat je naast de effecten op de korte termijn geen last zal hebben van 'eeuwige kopschade'. En áls er óóit uitkomt dat één pil al effect heeft op de rest van je leven, vond ik het de ervaring zeker waard!