Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat ik bij chocolade, drop en chips mezelf niet kan beheersen en maar blijf eten?

Ik kan me met veel eten beheersen en ben ook slank, maar als ik begin aan een zakje drop of paaseitjes dan kan ik me niet meer beheersen en blijf ik eten net zolang tot het op is, ook al heb ik totaal geen honger en zit ik super vol. Ik eet me echt misselijk. Zit er een bepaald stofje in dat voedsel? En wat kan ik hier aan doen? Het is dus niet dat ik er dik van wordt totaal niet maar het is vervelend dat ik mezelf zo misselijk eet..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Ben je dan verveeld? Dat je zoveel eet?
Heb je dit alleen met bepaalde soorten eten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Toevallig heb ik dit een tijdje terug gekregen op school. In chips zit de japans/chinese smaakversterker Ve-tsin (E621). Dit stofje wordt verkregen uit zeewier en geeft je een hongerig gevoel.

Dat is ook de reden dat je het bijna nooit bij 1 chipje kan laten. Een heel leuk stofje dus vanuit commercieel oogpunt als zijnde een chipsfabrikant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zie in je vragen geschiedenis dat je een periode erg weinig hebt gegeten: http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/eet-weinig-volgens-eetmeter-voedingscentrum.319008

Ik weet niet of je nu nog zo weinig/ongezond eet, maar dat kan een verklaring zijn waarom je zoveel wilt eten van iets als chocolade of chips.
Het bevat suiker/vet/zout, en in tijden van schaarste wil het lichaam dit graag opslaan. Het kan zijn dat je lichaam voedingsstoffen tekort komt, en daarom extra graag dit vet en suiker binnen wil krijgen.

Zorg dat je verder genoeg en gezond eet, minstens 1500 kcal heb je waarschijnlijk wel nodig.
En als je weet dat het een zwak punt is, haal dat soort eten gewoon niet in huis.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bleek dat ik achteraf toch niet te weinig at, ik had het besproken op school en was veel dingen vergeten in te vullen waardoor de calorie inname erg weinig leek.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding