Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je blasé zijn verhelpen?

Ik ken iemand die erg blasé is.
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/blase
Hoe kan je zo iemand helpen of hoe kan die persoon zichzelf helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is wel een algemene term, dus is het gokken wat de oorzaak en uitwerking ervan bij die persoon is. Maar ik zou zeggen: neem iets nieuws omhanden. Begin een nieuwe hobby, meld je aan bij een (sport)club, ga je actief als vrijwilliger ergens voor inzetten, of iets dergelijks. Iets wat je uitdaagt, en wat je helpt om weer de leuke kanten van het leven te zien. Dat trekt je uit het isolement, en daar word je weer fleurig van. Vooral als straks de lente weer begint, en je een doel hebt om elke week of om de zoveel tijd naar uit te kijken.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verandering van spijs doet eten, Een prima antwoord dus.
Ik denk dat t belangrijkst is of deze persoon er zelf last van heeft. Iemand helpen die zelf geen probleem ervaart heeft geen zin en werkt mogelijk averechts. Dat betekend dat het probleem niet bij hem zit maar bij jou en daar zul jijden iets aan kunnen doen.
Als hij er wel last van heeft sluit ik me volledig aan bij het antwoord hierboven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding