Als ik slaap kan ik niet wakker worden, Heb ik een slaapverlamming?

Ik heb hier all een hele lange tijd last van, ik heb het in periodes, soms heb ik het heel vaak, en dan opeens heb ik het nooit. En dan opeens weer wel. het is echt heel erg random. Ik heb het nooit in schoolweken ( maandag - vrijdag ) soms heb ik het in het weekend, of als ik niet kan slapen, of als ik uit wil slapen. Wat er dan gebeurt is. dan word ik wakker ofzo. weetniet. dan wil ik gaan slapen. En dan ja. dan voelt er iets dieps ik weet niet maar dan voelt het raar en dan will ik gaan dromen maar het lukt niet. en dan wil ik me ogen open doen dat lukt niet. ( meestal bij zulke dingen gebeurten ook hallucinaties maar dat heb ik niet ). en danprobeer ik mezelf van me bed af te duwen maar het lukt niet. en uit eindelijk lukt het me wel het is wel erg eng. maar omdat ik het vaak heb gehad duurt het wel wat minder lang. Meestal probeer ik op me zij te gaan liggen want als je op je rug ligt dan heb jemeer kans dat je dan weer een slaapverlamming krijg ofzo. maar soms lukt dat zelfs ook niet. en een keer heb ik zelfs gehad dat mijn ene oog halfopen stond en ik kreeg zon slaapverlamming. dat was echt heel eng. want ik zag alles vaag en ja het is heel moeilijk uit te leggen maarja. ik heb ook op allemaal sites gekeken maar ze leggen nooit duidelijk uit wat je er tegen kan doen, sommmige sites zeggen zelfs dat ze niet eens middelen heb of dat dokters niet eens weten wat ze er tegen moeten doen. Heeft misschien iemand wat tips? of hetzelfde? ..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is slaapverlamming.
Dit is niet gevaarlijk omdat dit de stand is waarop je staat als je slaapt
(Als je slaapt zet je lichaam zich in een stand waarbij je niet kan bewegen om te voorkomen dat je dingen uit je dromen in het echt ma doet in je slaap). Het probleem is dat soms je lichaam denkt dat je aan het slapen bent, terwijl dat niet zo is, dan heb je dit dus. Dit is dus niet gevaarlijk maar gewoon vervelend (ik vind het zelf wel interessant) en het beste is je hoof koel houden, normaal ademen en rustig blijven en dan kom je er vanzelf uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad typisch, dat het niet tijdens werkdagen is Chbse. Dit heeft namelijk te maken met het feit, dat slaapverlamming vaak gerelateerd wordt aan stress en (onverwerkte) emoties. Het kan dus zijn, dat wanneer iemand tot rust komt (in het weekend bijvoorbeeld) zij of hij deze klachten meer heeft.

Het beste antwoord

Ja dit klinkt inderdaad als een slaapverlamming. Ik heb dit zeker eens per maand. Je niet kunnen bewegen hoort daar bij.. Mogelijk kan je ook vreemde dingen zien.. Wat zeer beangstigend kan zijn.. Probeer rustig te ademen.. Dan is het zo voorbij. Als je weet op dat moment dat je een slaapverlamming hebt kan je je zelf leren er snel en rustig weer uit te komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jep ik denk dat het slaapverlamming is, ik kan hier eigenlijk niet veel over zeggen (heb het ook al paar keer gehad) maar 1 ding: ga naar je huisdokter, het kan echt heel handig zijn! Je krijgt altijd wel een oplossing of een tip of raad of advies wat je wel en wat je niet moet doen! En als je niet kan, zoek dan BETROUWBARE advies, tip,.... op internet