Wat gebeurt er met je lichaam als je teveel energy drinkt?

Teveel energy is dus teveel caffeine, taurine en suiker.
Wat gebeurt er dus als je er echt veel te veel van drinkt?
Ik drink nooit meer dan 1 blikje per dag, maar op een bruiloft had ik met mn neven heel veel energy gekocht, ik had er echt meer dan 9 op (verschrikkelijk slecht ik weet het, was ook heel dom van me en ik heb er ook spijt van) en toen ik ging slapen lag ik in bed en ik was echt vreselijk bang, ik hoorde steeds dingen die er niet waren, en ik durfde me bijna niet eens om te draaien in bed omdat ik dacht dat er en moordenaar voor mijn kamer stond. Als ik naar de deur keek zag ik de hele tijd voor me dat iemand mijn kamer binnenkwam. Als ik naar het plafond keek zag ik een paar keer heel realistisch een gezicht voor me. Dit was geen slaapverlamming want ik kon alles nog bewegen.
Hoe kan je de verschijnselen bij mij noemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
11.1K

Antwoorden (3)

Je hart gaat sneller kloppen door teveel cafeine. Je kunt er opgefokt van raken.

Ik heb nooit gehoord van paranoia, maar dat zou ook best kunnen. Jij zag dingen die er niet waren, je was dus paranoia.

-onrust
-opgefoktheid (agitatie)
-bij een hele hoge dosis kan zelfs een soort angstreactie optreden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken iemand die er een hartaanval van heeft gekregen en hier ook aan is gestorven. Hij dronk wel 15+ blikjes per dag. De nadelen zijn gewoon; teveel suikers, te veel cafeine en koolzuur. Het maakt dik, slecht voor het gebit en voor jongere mensen slecht voor de lichamelijke gesteldheid. Voordeel; het is "lekker"
Maar zoals je zelf aangeeft, normaal
Drink je misschien 1 blikje per dag dus je moet je niet teveel gek laten maken door verhalen die je hoort. Zolang je gedoseert het drankje blijft nuttigen zal er niet veel aan de hand zijn en deze enkele uitspatting zal ook geen gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De drankjes bestaan voornamelijk uit suikers en een hoeveelheid cafeine dat is gelijk te stellen aan ongeveer 1 kop koffie. Ze werken overigens nauwelijks. Wel is te veel cafeine en suiker schadelijk. Energiedrankjes werken verslavend. Misschien is de cafeine daarvoor mede-verantwoordelijk, maar de verslaving is vooral gebaseerd op gedrag om alsmaar die drankjes te willen drinken. Of je ervan kunt gaan hallucineren, zoals je beschrijft weet ik niet. Eerder zou ik bij een overdosis een meer opgefokte/opgewonden staat verwachten.